Autor Wątek: DreamWorld Pogie Revival  (Przeczytany 2126 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dizzy9

  • strusie jajo
  • ****
  • Wiadomości: 903
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
DreamWorld Pogie Revival
« dnia: Czerwiec 03, 2012, 20:07:14 »
Z dniem dzisiejszym chciałbym zaprezentować Wam projekt który narodził się dość nie dawno.
nowa_era, z dizzy.pl, podsunał mi pomysł by hackować i ukończyć prototyp gry Dream World Pogie.Obecnie projekt jest na poziomie v.05 i potrzebuję pomocy odnośnie spraw związanych z designem.
Projekt zakłada całkowitą naprawę i ukończenie DreamWorld Pogie jako pełno grywalnej gry.
Dosyć gadania, czas na screeny:

Niektóre części mapy zostały podmienione.

Drzwi są w bardziej logicznych miejscach.

Ekran wpisywania imienia

Mimo że lubię imię "pogielina", to jej prawdziwe imię brzmi "rosie"

A tu mały gameplay prezentujący wprowadzone poprawki:
http://www.youtube.com/watch?v=VRI-rIndATs

Mnóstwo zmian zostało wprowadzonych, nie będę się wdawał w szczegóły, dlaczego coś nie działało.Jak kogoś interesuje, może jednak pytać.
Wklejam tu jednak listę zmian, jakby kogoś interesowało co zostało zmienione.

Cytuj
--------------------------
Changelog
--------------------------
0.1:
-Naprawa tablicy zebranych itemów\zabitych wrogów itp.
-Poprawa powerupa:
   Poprawa tarcia.

0.2:
-Poprawki na mapach:
   Drzwi ustawione w logicznych miejscach.
   Ogólne poprawy na mapie(Niektóre miały zepsute Meta tilesy)
-Poprawa kilku Meta Tilesów.

0.3:
-Poprawka trybu wieloosobowego:
   Przepointerowane tablica Rosie, animacja tańca, I dużo innych poprawek by to działało.
   "Map holder byte" został poprawiony.
   Gracz nie zmienia się w pogiego kiedy Rosie ukończy level.
   Pogie nie jest już ściągany do levelu Rosie kiedy ta ukończy level.
0.4:
-Poprawki w muzyce:
   Znaleziono i przepointerowano tablice muzyki dla każdego levelu.

v.05:
-Poprawki w menu głównym
   Narysowano, skompresowano, I wrzucono grafikę strzałki do ROMu.
   Przepisano kod by wypakowało grafikę strzałki do VRAMu.
-Mnóstwo poprawek w ekranie "Wpisz swoje imię".


Teraz do mniej przyjemnej części:
Nie wszystko zostało wykonane, np. level16 jest "zepsuty", gdyż nie powinien się wogóle ładować.Zapewne creditsy powinny nastąpić po levelu 15.
Guziki debugujące dalej są dostępne:
-A+B+strzałki-Swobodne latanie w powietrzu.
-Select-Zabicie postaci.
Mam kilka pomysłów, ale chciałbym usłyszeć opinię innych ludzi niż ja i Micrus.

Creditsy
Nic specjalnego, po ukończeniu levelu zwyczajny ekran z creditsami, potem restart gry.Proste.

Użycie muzyki nr.9
Po użyciu patcha, wszystkie muzyczki są już dostępne.Wszystkie poza nr.9.
Jak dla mnie ona brzmi jakby miała się toczyć walka z Bossem-"wybuch" na samym początku jest częścią muzyki, nie osobnym dźwiękiem.W ROMie nie znalazłem żadnych odwołań do niej.Może Zaks strzelił pociskiem w jakiejś animacji, a pogie go ominął? Potem zaczęła by się walka. Jakieś pomysły jak to wykorzystać?

System punktów
No właśnie, W czasie gry, na samej górze ekranu jest ciągle rosnący licznik.To licznik punktów.Sprawa była by prosta gdyby nie jedna rzecz:Wzrastanie wygląda na celowe kodowanie.Po co mieliby zwiększać najmniejszą liczbę skoro nie da się mieć mniejszej liczby niż 50?(w 250, kiedy weźmiesz powerupa).Moje rozwiązanie jest proste:Naliczać punkty za każdym razem kiedy to co zrobi pogie wywoła pojawienie się spirtu oznaczającego punkty(np.za gwiazdkę dostawalibyśmy 100).Problem: Dodawać punkty za zabicie wrogów? A jeśli tak to ile za jakiego wroga?

System żyć
Ostatni, najtrudniejszy do zgryzienia orzech.
Odnalazłem kod w ROMie który dodaje życia.Ba nawet odgrywa dźwięk, stawia na mapie sprita i porusza nim.Problem w tym że nie mogę znaleźć do niego odwołania.Możliwe że takiego nie ma.
I teraz się pojawia pytanie:Kiedy gracz powinien dostać extra życie?
Moje rozwiązanie: Gracz zbiera gwiazdki.Za każdym razem kiedy zbierze 100, po wygraniu levelu dostaje 1 życie.Można wykorzystać ten pasek u dołu ekranu.Może miał własnie wskazywać ile gracz ma gwiazdek.

No, to chyba wszystko.

Autorzy:
Łukasz "Dizzy9" Kur-Kodowanie\hackowanie.
Armacoder(AKA Micrus)-Narzędzie do dekompresji grafiki.
nowa_era-Początkowy pomysł na projekt.

Download:
IPS
Albo możecie zagrać Online (Wymagana Java)

Życzę miłej zabawy! ;)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2012, 20:39:37 wysłana przez dizzy9 »

mrdarek

  • YaBB Administrator
  • SUPER JAJO!
  • *****
  • Wiadomości: 2467
  • Płeć: Mężczyzna
  • :)
    • Świat Dizzy
Odp: DreamWorld Pogie Revival
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 04, 2012, 18:50:10 »
Co do żyć do za każde 100 gwiazdek nowe życie, ale nie resetować tego licznika i przyznawać nowe życia od razu, a nie po skończeniu lewelu. To trochę skomplikowane Np. dostałeś nowe życie za 100 gwiazdek (i nowe życie za to) i jeszcze zebrałeś 8 na lewelu. Nowy lewel zaczyna się od zera zebranych gwiazdek, ale do nowego życia brakuje 92 gwiazdek - nie wiem czy da się to uwidoczić. Po prostu nie chcę aby gwiazdki przepadały - to bardziej mobilizuje do ich zebrania.
Nie wiem jak jest teraz, ale nie powinno być konieczności zebrania wszystkich gwiazdek do przejścia lewelu

Jest też licznik czasu na lewel - dodaj możliwość jego wydłużania lub częstszą niż obecnie możliwość wydłużania czasu na lewel
...przeciez sie nie rozdwoje...

dizzy9

  • strusie jajo
  • ****
  • Wiadomości: 903
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
Odp: DreamWorld Pogie Revival
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 08, 2012, 14:47:43 »
Dzięki.Spodziewałem się nieco większego odzewu.Nie zamierzam się jednak poddać przez taką błahostkę.
Życia z gwiazdek są już zrobione, wg tego coś napisał, Darku.Myślę że to bardzo dobre rozwiązanie.
Licznika ile gracz zebrał nie ma.Dalej jest licznik który wskazuje ile gwiazdek zostało do zebrania na danym poziomie.Przyda się to do pewnego..czegoś ;)
Licznik ten musi być przepisany od nowa, bo niektóre poziomy mają więcej niż 99 gwiazdek i trzeba trzeci sprit dodać, by móc pokazać większą liczbę niż 100.
co do punktów to chyba wezmę i zrobię by były dodawane za gwiazdki i itemy zebrane, za wrogów już nie.

Cytuj
Jest też licznik czasu na lewel - dodaj możliwość jego wydłużania lub częstszą niż obecnie możliwość wydłużania czasu na lewel
Huh? Masz na myśli ten licznik na górze ekranu, na środku? To właśnie punkty są. Zwiększane są automatycznie co każdą klatkę.