Autor Wątek: bugi w grach  (Przeczytany 23468 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

TheAlkochochlik

  • strusie jajo
  • ****
  • Wiadomości: 967
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forumowy upierdliwiec
    • Zjedz mi chomika!
Re: bugi w grach
« Odpowiedź #135 dnia: Maj 24, 2010, 10:48:09 »
Cytuj

3. RobinHood ze Zlotej Czworki- prawie na koncu gry jest komnata w ktorej trzeba zebrac klucz. niestety platformy sa tak ulozone ze nie sposob sie stamtad wydostac spowrotem na gore...bez straty zycia. gdy stracimy zycie gra przenosi nas do gornego poziomu komnaty i mozna dopiero isc dalej...

4. Boomerang Kid- wcisnij i przytrzymaj SELECT... ucieknie czas w zastraszajacym tempie. dobra metoda na samobojstwo (w grze;))

5. Ultimate Stuntman- pierwszy etap w porcie. jest tam miejsce z kladka w gorze na ktora trzeba wskoczyc i sie od razu od niej odbic dalej. niestety bez przycisku TURBO nie da sie prawie tego zrobic. a i z Turbo skok udaje sie losowo (mozna w tym miejscu stracic kilka zyc)

6. Battletoads- Level2 Wookie Hole. zjezdzamy ropucha w dol na linie i w pewnym momencie gdy podlatujemy do krukow moze sie zdarzyc ze nasz hero zniknie!! nie widac go ani liny mimo ze jest na ekranie bo obrywa od latajacych ptaszydel..zapewne jest jakis blad w interakcji z otoczeniem...ratunkiem jest reset niestety :-/

7. Mario Bros- ustaw gre z wysokim skakaniem i w dowolnym levelu na koncu przeskocz flage zamiast lapac sie za nia...teraz mozesz biec przed siebie do woli ;D

8. Turtles Manhattan Project- w tej grze byl powazny blad kodu. w etapie (o ile sie nie myle szostym) walczylismy z bossem Shredderem..po pewnym czasie walki gdy zaczal migac (oznaczalo to ze mocno oberwal) robilo sie cos dziwnego-przestawal migac tak jakby wogole nie otrzymywal obrazen. Na szczescie ktos zauwazyl ten blad i wyposazyl carta w opcje wybierania etapow by gracz mogl kontynuowac gre w etepach 7-mym i finalowym 8-mym...


Skoro mozna wymieniac tez bugi w grach nie-o-Dizzym, podziele sie jednym z nich. W Attack of the killer Tomatoes na pegazie mialem pewien przydatny patent - manipulujac selectem/startem i krzyzakiem, robilem z 3 zyc az 9! I tak do znudzenia. Gre przechodzilem bez problemow.

Prawdopodobnie byla to wina mojej wersji, albo dowod uczynnosci piratow (mialem wersje bez poczatkowego \'\'licensed by Nintendo\'\' itp. czyli cos tam namieszano), bo efektu nie udalo mi sie powtorzyc na emulatorze.

Emu

  • jajo kurze
  • ***
  • Wiadomości: 391
  • Płeć: Kobieta
  • niech Daisy częściej ratuje Dizzy'ego! :)
Re: bugi w grach
« Odpowiedź #136 dnia: PaĽdziernik 17, 2010, 11:11:30 »
Zdumiewajacy blad w Volcano Island Dizzy i kres szans na przejscie. :\'( :\'( :\'( Jestem pod koniec gry, wrocilam juz az na przystan, zeby dac sklepikarzowi zlote pioro w zamian za pierscien. I pokazal sie znow ten komunikat, co duzo, duzo, duzo wczesniej, tj. pytanie o bilet na kolejke (ktory juz przeciez kupilam duzo, duzo, duzo wczesniej). Dalej nie moge nic zrobic - kiedy stoje kolo sklepikarza, enter nie dziala. Nie wiem... moze gdybym miala 0 diamentow (tj. gdybym uprzednio uwolnila skrzata z kopalni), to by sie nie pokazywalo? Ale gram prawie calkiem wg opisu (skracam tylko tam, gdzie to oczywiste)... Czy ktos mial taki blad i/lub wie, skad on sie bierze?

Zmiana: uwolnilam skrzata z kopalni i nadal prawie to samo, tyle ze tym razem enter dziala kolo sklepikarza i pokazuje sie komunikat, ze nie ma dosc diamentow. CO SIE DZIEJE, DO CHOLERY?!!! Ja mam prawo przejsc gre!

Zmiana 2: zajrzalam na forum Yolkfolk.com i wyczytalam, ze ktos natknal sie na ten sam blad i zdolal go ominac przez niezostawienie biletu przy kolejce. Sprobowalam, ale bylam juz po "zuzyciu" diamentow i figa, z biletem czy bez pokazywal sie komunikat, ze nie mam dosc diamentow, by kupic bilet. Musialam sie cofnac do ostatniego stanu gry zapisanego w punkcie 2, grac dalej i isc do sklepikarza jeszcze z 40 diamentami i z biletem. Tym razem zadzialalo.
Dodatkowo mialam wczesniej blad "muzyczny" - na granicy jaskini cofnelam sie, zeby odlozyc jakis przedmiot jeszcze w jaskini i cos sie poplatalo - wyszlam, ale leciala ta melodia, co w "czerwonej strefie" jaskin. Poniekad bardzo ja lubie, to moja ulubiona melodia z tej gry, ale jeszcze przy stresie z powodu wyzej wspomnianego bledu tym bardziej mialam jej troche dosyc.
« Ostatnia zmiana: PaĽdziernik 17, 2010, 20:23:56 wysłana przez Emu »
"Są ludzie, którzy - gdyby nie było to zabronione bądź niemożliwe - wjechaliby samochodem na Kasprowy Wierch albo do Katedry Wawelskiej."

SebaSan1981

  • jajo przepiórcze
  • **
  • Wiadomości: 141
  • Płeć: Mężczyzna
  • Astromaniak
    • http://sebasan1981.blogspot.com/
Re: bugi w grach
« Odpowiedź #137 dnia: PaĽdziernik 26, 2010, 17:46:42 »
Jesli chodzi o bedy w FaoD (blue) to dzis postanowilem zrobic maly eksperyment. Po wpadnieciu na motyla co w rezultacie dalo odwrocone chodzenie (typu Moonwalk) postanowilem troszke pochodzic w ten sposob po swiecie i sprawdzic jak nasze Jajo reaguje na "odrzucajacych" przeciwnikow..

1. Dinozaur obok wodospadu - nie ma reakcji odrzucenia i Dizzy po kontakcie z nim od razu ginie.


2. Straznik w miescie - reakcja Dizzy\'ego bardzo zaskakujaca!!!

Ad.2.1 - Skoczenie na straznika spowodowalo to ze Dizzy podskakiwal w powietrzu nad nim i jednoczesnie przesuwal sie na boki (screen!!).

Mozna powiedziec ze stracil zycie ale najciekawsze jest to ze gra w tym momencie sie zawiesza bo Dizzy "baunsuje" w nieskonczonosc.
Oto link do mojego filmiku z bledem w FaoD:

http://www.youtube.com/watch?v=0H759K_ssGs

Ad.2.2 - Wejscie na straznika (bez skakania) sprawi ze Dizzy wezmie gwiazdke, zostanie przerzucony na lewa strone korytarza ale jednoczesnie straci cale zycie (screen).


3. Pirat - wskoczenie na niego spowoduje wyrzucenie Dizzy\'ego na trap za piratem. Potem Dizzy spadnie w dol..

...i zostanie teleportowany na uliczke prowadzaca do cmentarza i zginie!!

Wejscie na straznika bez skakania przerzuci Dizzy\'ego na poklad statku i Dizzy takze zginie.


4. Troll za cmentarzem - tez ciekawa reakcja. Po wpadnieciu na trolla Dizzy reaguje tak jakby spadl z duzej wysokosci i nieruchomieje "siedzac" na trollu ale traci przy tym energie. Po chwili znow go minimalnie odrzuca i znow nieruchomieje i znow traci energie. Po trzecim takim unieruchomieniu traci cale zycie.

chlodnik229

  • jajo kurze
  • ***
  • Wiadomości: 340
  • Płeć: Mężczyzna
  • Dizzy AGE FaN!
Re: bugi w grach
« Odpowiedź #138 dnia: PaĽdziernik 26, 2010, 21:05:39 »
Wychodzi na to, ze osoby, ktore stworzyly gre celowo zabezpieczyly sie przed podobnymi trikami jak przeskakiwanie przeciwnikow oraz inne proby oszustwa (nie wliczam wpisywania kodow). Za kazdym razem skutkuje to utrata energii albo strata zycia.

TheAlkochochlik

  • strusie jajo
  • ****
  • Wiadomości: 967
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forumowy upierdliwiec
    • Zjedz mi chomika!
Re: bugi w grach
« Odpowiedź #139 dnia: PaĽdziernik 27, 2010, 10:53:29 »
Nie wiem czy juz o tym pisalem - sprobujcie po trafieniu przez motylka skoczyc do Rapid Dizzy. A potem poplyncie odnoga rzeki, ktora prowadzi do miasta. Koncowy efekt bedzie zaskakujacy. ;)

No dobra - dla leniwych zrobilem na ten temat filmik.

http://www.youtube.com/watch?v=JRoxCXe2Oeg

Wiadomosc dla tych, ktorzy widzieli juz film (podswietlcie sobie):

Cytuj
Na filmiku tego nie widac, bo wylaczylem nagrywanie (a nie chcialo mi sie drugi raz nagrywac), ale po respawnie Dizzy rowniez pojawil mi sie nad woda, co oczywiscie skonczylo sie utonieciem i koncem gry.

Emu

  • jajo kurze
  • ***
  • Wiadomości: 391
  • Płeć: Kobieta
  • niech Daisy częściej ratuje Dizzy'ego! :)
Re: bugi w grach
« Odpowiedź #140 dnia: Maj 17, 2011, 14:41:19 »
Blad w FAoD (PC/Genesis z Dosboxem). Dokladniej dwa bledy w morzu: najpierw nie moglam uzyc kilofa (jeszcze przed pierwszym wejsciem do wody ustawilam go jako pierwszy przedmiot), musialam wyjsc na lad, "obrocic" przedmiotami i dopiero strzalka w dol znow zaczela dzialac. Potem to samo, kiedy stanelam na wraku statku i chcialam wziac skrzynie - po prostu program nie reagowal na strzalke w dol. Znow po wyjsciu na lad "naprawione". Blad dodatkowy: przed wyjsciem na lad Dizzy przez chwile (kilka sekund) trwal tuz przy brzegu w dotychczasowym ruchu, tj. plynal z pletwami albo szedl po dnie i nie reagowal przez te chwile na probe wyskoczenia z wody. Dziwne... wczesniej tego nie mialam.
To ostatnie odrobine mi przypominalo blad, ktory pojawia sie czasami w Crystal Kingdom Dizzy, kiedy Dizzy idzie "do oporu" w jedna strone i tylko zatrzymuje sie w ruchu, kiedy nacisnac strzalke w druga (jak ostatecznie stwierdzilam - blad powoduje nacisniecie strzalek w lewo i prawo jednoczesnie i tym samym polaczeniem sie to wylacza).
"Są ludzie, którzy - gdyby nie było to zabronione bądź niemożliwe - wjechaliby samochodem na Kasprowy Wierch albo do Katedry Wawelskiej."

Alkochochlik_Alt

  • Gość
Re: bugi w grach
« Odpowiedź #141 dnia: Czerwiec 24, 2011, 10:29:46 »
Cytuj
To ostatnie odrobine mi przypominalo blad, ktory pojawia sie czasami w Crystal Kingdom Dizzy, kiedy Dizzy idzie "do oporu" w jedna strone i tylko zatrzymuje sie w ruchu, kiedy nacisnac strzalke w druga (jak ostatecznie stwierdzilam - blad powoduje nacisniecie strzalek w lewo i prawo jednoczesnie i tym samym polaczeniem sie to wylacza).

W wielu grach spotkalem sie z tym bledem, czyzby ich autorzy propagowali wylacznie lewice lub prawice? :):):)

Zizzy

  • jajo kurze
  • ***
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
  • Want some chocolate?
    • Status GG
Odp: bugi w grach
« Odpowiedź #142 dnia: Sierpień 22, 2011, 09:30:59 »
Znalazłem przed chwilą bug w Dizzy Underground (PL).
Nie wiem czy ktoś to już zna, bo nie chce mi się sprawdzać 10 stron postów  ;)
Kiedy pogadałem z Seymourem w sprawie Dziadka i ten dał mi "Bittner" wziąłem to i nie "zamykając" plecaka pokazałem mu mech, a wtedy butelka pojawiła się ponownie  :o
Dowód:

Ładowanie opisu. Proszę czekać.

mrdarek

  • YaBB Administrator
  • SUPER JAJO!
  • *****
  • Wiadomości: 2467
  • Płeć: Mężczyzna
  • :)
    • Świat Dizzy
Odp: bugi w grach
« Odpowiedź #143 dnia: Sierpień 28, 2011, 11:51:33 »
Ponieważ ja tę grę robiłem na PL to czuję się odpowiedzialny za bugi, ale to chyba bug w engine, a nie w PL - w assemblerze tego nie poprawię...
...przeciez sie nie rozdwoje...

SebaSan1981

  • jajo przepiórcze
  • **
  • Wiadomości: 141
  • Płeć: Mężczyzna
  • Astromaniak
    • http://sebasan1981.blogspot.com/
Odp: bugi w grach
« Odpowiedź #144 dnia: Wrzesień 10, 2011, 11:42:25 »
Pokazywany wcześniej błąd z baunsowaniem Dizzy'ego w FaoD blue udalo mi się wywołąć także podczas gry na konsoli.

http://www.youtube.com/watch?v=OB8GgAe1Z4A

Dizzy podskakuje w identyczny sposób, w czasie jego podrygów da się tylko pauzować grę. O wejściu w menu itemów czy poruszaniu na boki nie ma mowy. Aby wyjść z tej sytuacji pozostaje tylko reset.