Autor Wątek: Czego Wam brakuje w Dizzym?  (Przeczytany 6493 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Emu

  • jajo kurze
  • ***
  • Wiadomości: 391
  • Płeć: Kobieta
  • niech Daisy częściej ratuje Dizzy'ego! :)
Czego Wam brakuje w Dizzym?
« dnia: Kwiecień 20, 2010, 21:47:09 »
Jak w tytule. Na pewno mozna ujac ten temat od roznych stron, mnie przyszly do glowy krajobrazy.
Bardzo mi sie podoba to mokradlo, ktore Berion stworzyl do kolejnej wersji FAoD. Znakomita rzecz z gatunku "tego nie bylo!", to zielonkawe niebo tak pasuje... I cos jeszcze, czego zawsze mi brakowalo: scenerie zimowe. Sa owszem "zimowe" gry na Dizzy AGE, ale to jednak nie to samo - prosta grafika (w pierwszym Winter World Dizzy wrecz prosto z FWD na spectrum [+ snieg], co ma zreszta pewien urok) i trudnosci z usunieciem zieleni przed "nalozeniem" sniegu... Ciekawi mnie, jak wygladalaby zima w swiecie Dizzy\'ego w grafice pecetowskiej albo NES-owskiej - gdyby ktos chcial wykorzystac, zapraszam (juz dawno mialam zreszta pomysl minigry w skoki narciarskie w Dizzym ;)).
"Są ludzie, którzy - gdyby nie było to zabronione bądź niemożliwe - wjechaliby samochodem na Kasprowy Wierch albo do Katedry Wawelskiej."

chlodnik229

  • jajo kurze
  • ***
  • Wiadomości: 340
  • Płeć: Mężczyzna
  • Dizzy AGE FaN!
Re: Czego Wam brakuje w Dizzym?
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 21, 2010, 00:08:47 »
Hm, przede wszystkim nowych postaci, stare sie juz przejadly, nowych lokacji, ktorymi bedzie mozna sie zachwycac, ale najwazniejsza rzecza, ktorej mi brakuje to trudnosc elementow/przechodzenia gry;d Chcialbym poplatane i zawile itemy i ich uzycia, smieszna, moze nawet nie konczaca sie happy endem fabule;d Chcialbym utknac w grze oraz szybko jej nie przejsc, wiec mam nadzieje, ba, wierze, ze se postaracie i bedzie to najlepsze dizzy ever;d

TheAlkochochlik

  • strusie jajo
  • ****
  • Wiadomości: 967
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forumowy upierdliwiec
    • Zjedz mi chomika!
Re: Czego Wam brakuje w Dizzym?
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 21, 2010, 09:13:54 »
Cytuj
trudnosci z usunieciem zieleni przed "nalozeniem" sniegu...


Trudnosci zadnych z usunieciem zieleni w Dizzy Age nie ma, jak ktos ma lenia albo brak mu umiejetnosci to niech sie nie zabiera za robienie zimy ;).

Cytuj
najwazniejsza rzecza, ktorej mi brakuje to trudnosc elementow/przechodzenia gry;d Chcialbym poplatane i zawile itemy i ich uzycia, smieszna, moze nawet nie konczaca sie happy endem fabule ;d


Hm... zajrzyj na Biezace Powiadomienia, lobuzie ;) mam od dwoch tygodni tam dla Ciebie pewna propozycje poniekad zwiazana z tym co powyzej napisales :P.

Emu

  • jajo kurze
  • ***
  • Wiadomości: 391
  • Płeć: Kobieta
  • niech Daisy częściej ratuje Dizzy'ego! :)
Re: Czego Wam brakuje w Dizzym?
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 21, 2010, 16:10:47 »
A moim zdaniem usuniecie zieleni w Dizzy AGE wcale nie jest az takie latwe, bo nie mowie tylko o usunieciu koloru. Jak juz latwo sobie wymazesz liscie, musisz jeszcze wymyslic uklad odslonietych po opadnieciu lisci nagich galezi. Nie tak latwe, zwlaszcza przy slabej wyobrazni przestrzennej (czy ogolnie wzrokowej) i tym bardziej na trudniejszych graficznie wersjach. Marzylo mi sie WWD z PC-towskiej wersji FWD, probowalam przerobic jeden z obrazkow i przekonalam sie, ze to duzo trudniejsze, niz sadzilam. Wyobraznie slowna posiadam, wzrokowa w duzo mniejszym stopniu i trudno mi wykombinowac, jak moga przebiegac galezie, zeby nie wygladaly sztucznie, jak "doklejone". I jeszcze w wersji na peceta kora drzew ma kilka odcieni...
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 21, 2010, 16:11:32 wysłana przez Emu »
"Są ludzie, którzy - gdyby nie było to zabronione bądź niemożliwe - wjechaliby samochodem na Kasprowy Wierch albo do Katedry Wawelskiej."

chlodnik229

  • jajo kurze
  • ***
  • Wiadomości: 340
  • Płeć: Mężczyzna
  • Dizzy AGE FaN!
Re: Czego Wam brakuje w Dizzym?
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 21, 2010, 19:55:54 »
04/21/10, o 09:13:54, Alkochochlik napisal;
Cytuj
Hm... zajrzyj na Biezace Powiadomienia, lobuzie ;) mam od dwoch tygodni tam dla Ciebie pewna propozycje poniekad zwiazana z tym co powyzej napisales :P.


Przepraszam, ale jakos od dawna nie wchodze na profil, tylko czytam niektore watki, ale jesli chodzi o propozycje to zgadzam sie i z checia pomoge, najlepiej jak bede umial;d Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 21, 2010, 19:59:19 wysłana przez chlodnik229 »

TheAlkochochlik

  • strusie jajo
  • ****
  • Wiadomości: 967
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forumowy upierdliwiec
    • Zjedz mi chomika!
Re: Czego Wam brakuje w Dizzym?
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 21, 2010, 22:47:17 »
Cytuj
Jak juz latwo sobie wymazesz liscie, musisz jeszcze wymyslic uklad odslonietych po opadnieciu lisci nagich galezi. Nie tak latwe, zwlaszcza przy slabej wyobrazni przestrzennej (czy ogolnie wzrokowej) i tym bardziej na trudniejszych graficznie wersjach.


No tak. Po prostu ja pisalem o stronie \'\'technicznej\'\' takowego przedsiewziecia, nie o artystycznej ;).

Cytuj
Marzylo mi sie WWD z PC-towskiej wersji FWD, probowalam przerobic jeden z obrazkow i przekonalam sie, ze to duzo trudniejsze, niz sadzilam.


Jest na to rada. Wlasne sprite\'y - tworzone od podstaw, a nie przerabiane istniejace, bez wymazywania i doklejania czegokolwiek. Trudne zajecie, ale nie trzeba ograniczac sie do wizji autora oryginalnej grafiki i nie trzeba sie obawiac, ze nasze proby w jakis sposob mu nie dorownaja.

Cytuj
jesli chodzi o propozycje to zgadzam sie i z checia pomoge, najlepiej jak bede umial;d Pozdrawiam


Dzieki, ale tak jak pisalem, nie przewiduje zadnych sensownych postepow w tym kwartale, wiec na razie cicho sza (to bedzie taka strzelba, ktora wypali w najmniej spodziewanym momencie  ;D...)

Cytuj
Ciekawi mnie, jak wygladalaby zima w swiecie Dizzy\'ego w grafice pecetowskiej albo NES-owskiej


Hm...



Chyba szykuje sie cos takiego w najnowszej odslonie Zaks\' Fury. Czy dobrze mysle?  [smiley=swiety.gif]

Eternal_Equinox

  • aspirant
  • *
  • Wiadomości: Jestem kujonem!
Re: Czego Wam brakuje w Dizzym?
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 21, 2010, 23:18:17 »
No prosze, kolejny blyskotliwy temat autorstwa Emu.. a wiec tak... w samym Dizzy nie podoba mi sie liniowosc rozgrywki, wielkosc mapy i ilosc przedmiotow... Wolalbym by lokacje byly o wiele wieksze i pozwalaly graczowi bladzic godzinami po jaskiniach, zamkach, kanalach. Oczywiscie nie mozna tego uzyskac hakujac te stare, biedne romy.. Tak sie zastanawiam kiedy to grupka tych zacnych nesowych hackerow zrzuci z siebie kajdany konsol i wyplynie na pelne morze...
oprocz tego w Dizzy chcialbym zobaczyc rowniez troszke wiecej akcji, dynamiki! Moze jacys przeciwnicy... ale to juz nie byloby Dizzy, czyz nie? Bo z tego co wiem Jajeczko jest pokojowo nastawione.
Utknac w grze... i w niej bladzic, to jest to. Przejsc ja na kilka sposobow - tak jak Excellent Castle. Kiedys nawet porzadnie zaplanowalem sobie fabule takiej gry, rozrysowalem i zaczalem programowac, niestety z pewnych dosc nietypowych powodow nie dociagnalem projektu do konca. Ale moze wam sie uda? Na ten moment za najlepsza gre z serii Dizzy uwazam Magicland, czy to sie kiedys zmieni?

TheAlkochochlik

  • strusie jajo
  • ****
  • Wiadomości: 967
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forumowy upierdliwiec
    • Zjedz mi chomika!
Re: Czego Wam brakuje w Dizzym?
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 21, 2010, 23:27:00 »
Cytuj
Utknac w grze... i w niej bladzic, to jest to. Przejsc ja na kilka sposobow - tak jak Excellent Castle.


No, widze, ze znalazlem na tym forum kolejna osobe znajaca te nielatwa gierke (byla wspominana, wystarczy poszukac). Marzy mi sie gra o Dizzy, ktora dorownywalaby Castle pod wzgledem ilosci komnat i przejsc pomiedzy nimi, pod warunkiem, ze bylaby bardziej urozmaicona, bo w Castle brakuje wiekszego wachlarza zagadek... Wszystko sprowadza sie do liczenia kluczy, pod koniec nieco gra nabiera rumiencow za sprawa wrozek, masek do nurkowania i innych gadzetow czyniacych naszego bohatera odpornym na rowne przeciwnosci losu...

Eternal_Equinox

  • aspirant
  • *
  • Wiadomości: Jestem kujonem!
Re: Czego Wam brakuje w Dizzym?
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 21, 2010, 23:55:14 »
"pod koniec"? Najwyrazniej zwiedzalismy ten zamek odmiennymi drogami... w sumie mnie to nie dziwi. Brak urozmaicen, malo zagadek? No, jak na nesa to jest ich i tak duzo. Oczywiscie teraz, w 2010 roku mozna zrobic o wiele ciekawsza i bardziej skomplikowana gre.
Wlasnie kiedys o czyms takim myslalem, skala Excellent Castle i pomysly Dizzy.

TheAlkochochlik

  • strusie jajo
  • ****
  • Wiadomości: 967
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forumowy upierdliwiec
    • Zjedz mi chomika!
Re: Czego Wam brakuje w Dizzym?
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 22, 2010, 00:09:39 »
Cytuj
"pod koniec"? Najwyrazniej zwiedzalismy ten zamek odmiennymi drogami...


Pewnie tak... W koncu da sie dojsc roznymi drogami do celu.
Nie wiem na ile sposobow mozna przejsc te gre. Udalo mi sie to dwa razy. Kiedy pisalem \'\'pod koniec\'\' mialem na mysli ogolny czas rozgrywki, nie droge wewnatrz zamku.

Cytuj
Brak urozmaicen, malo zagadek? No, jak na nesa to jest ich i tak duzo.


Przy takim rozmachu gry, powtarzanie tych samych czynnosci w koncu nieco nuzy... Ale tylko nieco  ;).
Ale co mi sie bardzo podoba, to to, ze w CE nie ma zadnych niepotrzebnych, nieprzemyslanych pokojow. Uklad Zamku jest taki, ze wszystko jest na swoim miejscu, a otwierajac kolejne bramy, tworzysz sobie skroty do miejsc juz zwiedzonych i nie musisz wracac sie przez caly labirynt, zeby otworzyc drzwi, ktorych wczesniej nie mogles otworzyc. Gdy masz juz odblokowana cala mape, widzisz te powiazania i zamysl autorow...

Cytuj
Wlasnie kiedys o czyms takim myslalem, skala Excellent Castle i pomysly Dizzy.


Taaak... Gdyby to polaczyc, bylby miodzio. Pierwszy raz sie w czyms zgadzamy?? ???

Nie trzeba miec superkompow z 2010 roku, zeby stworzyc gre z mnostwem komnat i lochow. Taki NetHack ma swoje lata, a do dzis go nikt bez oszustw nie przeszedl.
Ciekawe tylko kto by chcial zagrac w takiego Dizzego...

Pewnie nikt, chociaz o, pomyslmy sobie - mamy sobie takie \'\'0\'\' i niech to bedzie nasze jajeczko. Malo podobne, ale w takiej grze liczy sie wyobraznia.

O, a tu mu wisza jakies pajaczki - i juz mamy pierwszych wrogow w grze:

|  |
|  |
|  *
*

Chyba mi ostatnio odbija  ;D.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 22, 2010, 09:52:55 wysłana przez Jajcarz »

Eternal_Equinox

  • aspirant
  • *
  • Wiadomości: Jestem kujonem!
Re: Czego Wam brakuje w Dizzym?
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 22, 2010, 00:31:01 »
Cytuj
Nie trzeba miec superkompow z 2010 roku, zeby stworzyc gre z mnostwem komnat i lochow. Taki NetHack ma swoje lata, a do dzis go nikt bez oszustw nie przeszedl.

Nawet nie wiem o jakiej grze mowa, a google po minucie "rozmowy" milczy. Oswiecisz mnie?

Cytuj
O, a tu mu wisza jakies pajaczki - i juz mamy pierwszych wrogow w grze:

|  |
|  |
|  *
*
Chyba mi ostatnio odbija

Bardzo ladne... nawet one same maja wiecej pikseli niz pierwsze postacie z mojej niedokonczonej gry. Dizzy ASCII, tak?

TheAlkochochlik

  • strusie jajo
  • ****
  • Wiadomości: 967
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forumowy upierdliwiec
    • Zjedz mi chomika!
Re: Czego Wam brakuje w Dizzym?
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 22, 2010, 00:37:58 »
Cytuj
Nawet nie wiem o jakiej grze mowa, a google po minucie "rozmowy" milczy. Oswiecisz mnie?


Wikipedia - do you use it? :P

Cytuj
Dizzy ASCII, tak?


Owszem, ale nie do konca...

Nalezy pamietac, ze w ASCII Art tworzy sie ze znakow tekstu elementy ktore maja mniej lub bardziej (w zaleznosci od rozmiaru obrazka i ilosci zuzytych znakow) przypominac rzeczywiste obiekty, NetHack, choc opiera sie na wyswietlaniu \'\'grafiki\'\' w ASCII, jest pod tym wzgledem duzo bardziej \'\'umowny\'\'.

Hm, to mi przypomnialo o grach z Dizzym na radio 86RK ;). Kto je pamieta??
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 22, 2010, 00:48:46 wysłana przez Jajcarz »

Deathwing

  • Global Moderator
  • strusie jajo
  • *****
  • Wiadomości: 673
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
    • stoner/space/psychedelic
Re: Czego Wam brakuje w Dizzym?
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 22, 2010, 17:25:27 »
Mnie troche brakuje swobody dzialania i jakichs ciekawszych urozmaicen, glownie logicznych. Z przygodowek mozna wycisnac znacznie wiecej, niz tradycyjny schemat targania i wykorzystywania przedmiotow. Chcialbym tez zobaczyc jakas nieliniowa gre, najlepiej z kilkoma roznymi zakonczeniami. Za to nie podzielam zdania co do zwiekszenia poziomu trudnosci i rozmiaru map. Zwyczajnie nie mam tyle czasu i cierpliwosci, zeby grzebac sie w takich ogromnych grach :P Poza tym dla mnie gra przestaje byc ciekawa w momencie, kiedy zagadki sa na tyle nielogiczne, ze probuje sie wszystkich mozliwych kombinacji z przedmiotami.
Hocus pocus, busy wizzy, conjure up another Dizzy ;]
http://echoesofdesert.blogspot.com

Maxik

  • aspirant
  • *
  • Wiadomości: 99
  • Płeć: Mężczyzna
  • Life is better only if you want it to be ;P
Re: Czego Wam brakuje w Dizzym?
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 22, 2010, 17:29:58 »
mi w Dizzy brakuje dynamiki, fabuly (mowie tu raczej o oryginalnej serii) i wiekszego udzialu innych postaci niz tylko wymiana przedmiotu na jakis inny. co do zagadek to raczej bardziej skomplikowanych i niekoniecznie wymagajacych jednego przedmiotu w danym miejscu oraz mozliwosc wykorzystania przedmiotu na kilka sposobow
Swiat jest jak Dizzy, prawie okragly :P

TheAlkochochlik

  • strusie jajo
  • ****
  • Wiadomości: 967
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forumowy upierdliwiec
    • Zjedz mi chomika!
Re: Czego Wam brakuje w Dizzym?
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 05, 2010, 13:14:36 »
Tak sobie myslalem co by tu zrobic, zeby jeszcze uatrakcyjnic gry z Dizzym - na przyklad zamiana tradycyjnego plecaka, na taki znany z gier rpg i point&click z wieloma \'\'slotami\'\', przy czym niektore przedmioty zajmowalyby wiecej miejsca niz inne. Mozna by je przy tym kombinowac i laczyc, tworzac nowe, jak to juz zostalo wspomniane.

Przedmioty w plecaku moglyby miec swoja wage - na przyklad niosac ciezkie kamienie, kowadlo, czy co tam jeszcze Dizzy nie moglby wysoko skakac, szedl tez by szybciej na dno. A majac dla odmiany balon z helem - skakal wyzej i wolniej spadal.

A dodatkowo po silnym uderzeniu Dizzego np. w drzewo, lub we wroga, czesc z nich moglaby wypasc z plecaka i sie rozsypac po terenie jak w grach o Puggsym.

Zmiana por dnia moglaby zaczac miec jakies wymierne skutki poza tylko wizualnymi jak w FAOD na NESa. Powiedzmy - w nocy nie pogadasz z dana postacia, bo idzie spac, ale tylko na przyklad tylko nocna pora daje sie zlapac swietliki. To wymagaloby dodatkowego glowkowania.

Poza tym wiecej postaci! Niech te miasta zyja, a nie skladaja sie z jednego goryla na strazy i jednego sklepikarza.

Wiele falszywych tropow, niepotrzebnych przedmiotow, albo moze inaczej - przedmiotow niepotrzebnych do glownego zakonczenia gry, ale do odblokowania dodatkowych - czemu nie?

Innymi slowy - od ciebie zalezy jak dluga twoja gra bedzie.

Dialogi z innymi postaciami moglyby przestac sie ograniczac do schematu \'\'przynies - podaj - pozamiataj\'\'. Fajnie, gdyby od napotkanych ludzi [i nie tylko...] dowiedziec sie czegos o fabule, historii krainy itp. Takie male szczegoliki, ktore buduja klimat swiata.
Poza tym - zawsze brakowalo mi komentarzy glownego bohatera na temat spotykanych istot i czynnosci jakie wykonuje...
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2010, 12:14:48 wysłana przez Jajcarz »