Autor Wątek: TFAoD \'91 - wersja green ;)  (Przeczytany 14792 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Berion

  • jajo kurze
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
  • Missing Bytes
TFAoD \'91 - wersja green ;)
« dnia: Czerwiec 08, 2008, 19:36:31 »
Witam,

Od niedawna wzialem sie za przemodelowanie jednej z moich ulubionych gier, na jedna z moich ulubionych platform. Tak, to niesmiertelne, chore jajo z lapami. :}



Info:
Niniejszy hack przygotowalem z mysla o jednej z najciekawszych i najbardziej mi bliskich gier na NES/Famicom - The Fantastic Adventures of Dizzy.

Zdecydowana wiekszosc lokacji zostala zaprojektowana od nowa - glownie pod katem rozmieszczenia gwiazdek i key item-ow z oryginalnej wersji (choc sporo z nich zmienila swoje polozenie nie tylko w obrebie danej mapy, ale i calej gry). W konsekwencji tego zmiany pociagnely za soba nieco inna kolejnosc wykonywania zadan i sposob dostania sie w okreslone miejsce. Nie ma co ukrywac: staralem sie odrobine podniesc poziom trudnosci, totez sporo przeciwnikow zostala zakamuflowana, w niektore miejsca trudniej sie dostac i trudniej je znalezc. Znajomosc oryginalnej wersji jest jak najbardziej pozadana. Zmianie ulegla rowniez paleta kolorow i jedna bitmapa (klepsydra).

Archiwum zawiera dwie latki:
  • Pierwsza przygotowana jest w formacie NINJA2 (*.rup) z mysla o wersji NTSC/U z \'91 roku. bety, overdumpy i pozostale wersje z kolejnych lat nie dadza sie spatchowac (md5).
  • Druga to patch experymentalny zmieniajacy jedynie kolory wieczoru/switu z ciemnoniebieskiego na mocny-pomaranczowy. Patch ten jest oczywiscie opcjonalny i aby nie robic uzytkownikowi klopotu z kolejnoscia patchowania, zamieszczam go w formacie *.ips.



Patcher:
http://www.romhacking.net/utils/329/

Lata:
http://www.romhacking.net/hacks/413/


BUG-i:
Pogie biega w powietrzu. Niestety developer nie zatroszczyl sie o system kolizji dla npc, dlatego tez po przemodelowaniu lasu, Pogie biega nadal po ustalonej trasie. Jesli jest jakis spec od disasm, ktory chetny bylby to "naprawic" prosze o kontakt.

Pozostale bledy, takie jak dziwne przenikanie przez siebie bitmap czy tez znikanie owocow/diamentow nie wynikaja z mojej nieudolnosci, a programistow (chyba... ^^").


Specjalne podziekowania:
  • dla Chronix\'a za program i objasnienie zastosowanego w grze, algorytmu kompresji bitmap.
  • dla FFGriever-a za przepisanie i usprawnienie programu Chronix\'a.
  • dla Grimm za napisanie swietnego edytora.
  • dla Dizzy9, ktory naprowadzil mnie na tablice z polozeniem przedmiotow i gwiazdek.
  • dla Bemberg-a za uwagi i beta testy.


Screeny:




« Ostatnia zmiana: Czerwiec 29, 2008, 11:43:23 wysłana przez Berion »

mrdarek

  • YaBB Administrator
  • SUPER JAJO!
  • *****
  • Wiadomości: 2467
  • Płeć: Mężczyzna
  • :)
    • Ĺ’wiat Dizzy
Re: TFAoD \'91 - wersja green ;)
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 08, 2008, 21:16:34 »
Ale wyglada super - czekam na gre - jak dla mnie od razu dajcie zlatana, gdyz nie kazdy umie patchowac...
Mam nadzieje, ze gra jest dobrze przetestowana.
...przeciez sie nie rozdwoje...

nowa_era

  • jajo przepiĂłrcze
  • **
  • Wiadomości: 193
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forumowy detektyw ;D
Re: TFAoD \'91 - wersja green ;)
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 08, 2008, 22:25:41 »
A ja pozwole sobie dac link do tego samego watku na innym forum  ;)

http://www.nesforum.e9.pl/index.php?showtopic=2090&pid=19812&st=0&#entry19812
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2008, 22:42:42 wysłana przez nowa_era »
Kupie gry na: Atari 2600, Philips Videopac G7000, SMS, SMD, NES, SNES i inne starocie

GG:8850255

DiDzej zrob dobre Tyfy-Tyfy :D

Miras

  • Projektant gier i grafik
  • SUPER JAJO!
  • *****
  • Wiadomości: 1186
  • Płeć: Mężczyzna
  • Oldschool member!
    • Projektowanie graficzne, projektowanie stron www, grafika komputerowa
Re: TFAoD \'91 - wersja green ;)
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 08, 2008, 23:12:17 »
Coz ja widze 8), ciekawie to wyglada. Mam nadzieje, ze zmodyfikujecie rowniez niektore itemy, wtedy gierka bedzie swietna.

mrdarek

  • YaBB Administrator
  • SUPER JAJO!
  • *****
  • Wiadomości: 2467
  • Płeć: Mężczyzna
  • :)
    • Ĺ’wiat Dizzy
Re: TFAoD \'91 - wersja green ;)
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 09, 2008, 07:06:20 »
Itemy we wszystkich Dizzy grach sa bardzo powtarzalne, wiec zadna strata. Lepiej np. gdyby zmienily calkiem lokacje, a nie tylko wspolrzedne jak na to pozwala edytor.
...przeciez sie nie rozdwoje...

Berion

  • jajo kurze
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
  • Missing Bytes
Re: TFAoD \'91 - wersja green ;)
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 09, 2008, 10:18:16 »
Hmm... no wiesz mrdarek, nie bede przeciez piracic tylko dlatego, ze ktos nie potrafi wpisac w google kilku slow. Jedyny release to patch. Sorry, ale inaczej nawet nie wypada. :)

---

Edytor nie pozwala na zmiane wspolrzednych key itemow, ani gwiazdek. Wszystko jest pod tym wzgledem po staremu - stety/niestety. Mozna przesuwac jedynie owoce.

Kiedy poszukiwalem pallety kolorow (thx @Chronix) niechcacy udalo mi sie sprawic, aby zniknela butelka. A skoro zniknela to znaczy, ze zostala przesunieta w inne miejsce (chocby i po za obszar jaki moze zwiedzac Dizzy). Niestety nie wiem, ani nie potrafie okreslic co to bylo za miejsce w rom-ie. A szkoda bo mialbym juz gotowa tablice z przedmiotami (no chyba, ze dla kazdej lokacji jest oddzielna - co by mocno skomplikowalo edycje). Jak to w zyciu bywa, zwykle znajdujemy nie to czego szukamy... :/


---

Co do bugow to nie ma zadnych z mojej winy (no moze po za jednym :P). Innymi slowy jedyne jakie wystepuja to:
1.) problemy z wyswietlaniem Dizzy\'ego na/pod dana bitmapa (szczegolnie w zamku Trolli i Zaksa).
2.) Problemy ze znikajacymi owocami (to jakis problem z RAM, jeszcze nie doszedlem dlaczego raz wystepuje, a raz nie, raz sie pojawiaja owoce/diamenty, a raz nie - dziwna sprawa). Raczej nie do naprawienia bez disassemblerki.
3.) Zkaszanione cztery tile\'e w menu przed zamkiem Zaksa. Camerica w wersji z \'93 to zdaje sie naprawila (albo to wina dumpu, ale wszystkie \'91 w sieci takie sa).

No i tyle: teraz jeden bardzo duzy burak, ktory wynika niestety z przebudowania levelu (a wiec juz z mojej winy): mianowicie Pogie chodzi w powietrzu (trudniej upolowac do klatki ;P). Niestety postacie takie jak np. Pogie poruszaja sie po z gory ustalonej trasie (nikt nie zadbal o system kolizji dla nich, wiec...).

---

Na koniec jeszcze dodam, ze sporo leveli zostala tak zbudowana, aby trzeba bylo sie inaczej postarac aby dostac sie w miejsce B z punktu A. Szczegolnie bolesne bedzie wymyslenie dla niedzielnych graczy jak sie dostac do domu Daisy (granica bledu 3px he he). Nalezy tez pamietac, aby nie zostawic liny w miejscu, do ktorego dostania sie jest ona potrzebna. W oryginalnej wersji bylo takich miejsc kilka, tutaj jest znacznie wiecej (to samo z np. kladka nad pal w lesie). Generalnie rzecz biorac wymagana dobra znajomosc oryginalnej wersji - inaczej bedzie sie mozna zaciac.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2008, 10:21:06 wysłana przez Berion »

mrdarek

  • YaBB Administrator
  • SUPER JAJO!
  • *****
  • Wiadomości: 2467
  • Płeć: Mężczyzna
  • :)
    • Ĺ’wiat Dizzy
Re: TFAoD \'91 - wersja green ;)
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 09, 2008, 11:46:24 »
Dobra - zrobie dokladna instrukcje jak patchowac - mam nadzieje, ze pasuje do  wersji z tego serwisu...

Moze zrobic dump romu, przesunac w grze troche przedmiot, znowu zrobic dump i na tej podstawie odnalezc ktore wartosci odpowiadajace za miejsce przedmiotu sie zmienily. No ale to takie proste jest pewnie tylko w teorii
...przeciez sie nie rozdwoje...

Berion

  • jajo kurze
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
  • Missing Bytes
Re: TFAoD \'91 - wersja green ;)
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 09, 2008, 13:32:21 »
Nie mam pojecia. Pracuje na wersji z \'91 roku, czyli tzw. Blue, a konkretnie [!]. Jak ktos nie wie co to za literki niechaj zajrzy tutaj: [klik].

---

Tak sie akurat szuka "kodow" do Action Replay\'a etc. ;]

---

Nie moge sie zdecydowac na format patcha. Szukam czegos inteligentnego ze sprawdzaniem sumy kontrolnej. *.ips jest troche ubogi i malo kto go dzis uzywa.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 09, 2008, 13:32:43 wysłana przez Berion »

Fan_Dizzy

  • aspirant
  • *
  • Wiadomości: 66
  • Płeć: Mężczyzna
Re: TFAoD \'91 - wersja green ;)
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 09, 2008, 16:28:18 »
wow wyglada cudnie, ale jaka bedzie - czy w patchu czy  normalnie? :P Bo nie umiem patchowac

Berion

  • jajo kurze
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
  • Missing Bytes
Re: TFAoD \'91 - wersja green ;)
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 09, 2008, 22:21:19 »
Patch i to nie podlega nawet dyskusji - lata bedzie w formacie Ninja2 (*.rup).  :P

dizzy9

  • strusie jajo
  • ****
  • Wiadomości: 905
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
Re: TFAoD \'91 - wersja green ;)
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 10, 2008, 09:35:32 »
Cytuj
Edytor nie pozwala na zmiane wspolrzednych key itemow, ani gwiazdek. Wszystko jest pod tym wzgledem po staremu - stety/niestety. Mozna przesuwac jedynie owoce.

Kiedy poszukiwalem pallety kolorow (thx @Chronix) niechcacy udalo mi sie sprawic, aby zniknela butelka. A skoro zniknela to znaczy, ze zostala przesunieta w inne miejsce (chocby i po za obszar jaki moze zwiedzac Dizzy). Niestety nie wiem, ani nie potrafie okreslic co to bylo za miejsce w rom-ie.

Sluchaj,masz moze skypa/GG/jakis inny program do szybkiej wymiany wiadomosci(czyt.Komunikator)?
Juz wyjasniam.
Chodzi o to ze wersja Go Dizzy Go na game gear jest Bardzo ale to bardzo podobna do wersji na NES.ale tak nie  jest z FAOD...No to ze mi sie udalo przesnac kilka przedmiotow na wersji na Game Gear,ale na Nes nawet nie znalazlem.Teraz ty sie zajmujesz FAOD NES to moze gdybys znal sposob na Game Gear to moze bys znalazl na NES.Tak samo jest z gwiazdkami.
http://youtube.com/watch?v=RArbdop5VzE

Deathwing

  • Global Moderator
  • strusie jajo
  • *****
  • Wiadomości: 673
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
    • stoner/space/psychedelic
Re: TFAoD \'91 - wersja green ;)
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 10, 2008, 11:29:07 »
Zapowiada sie ciekawie, szkoda tylko ze nie pamietam FAoD na tyle dobrze, zeby docenic ilosc zmian :] I ogolnie nie przepadam za przerobkami, wolalbym zobaczyc jakas nowa gre zrobiona od podstaw, ale lepsze to niz nic. Dobrze, ze cos sie jednak dzieje na tej "scenie", oby tak dalej.
Hocus pocus, busy wizzy, conjure up another Dizzy ;]
http://echoesofdesert.blogspot.com

Berion

  • jajo kurze
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
  • Missing Bytes
Re: TFAoD \'91 - wersja green ;)
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 10, 2008, 12:44:07 »
Cytuj
Zapowiada sie ciekawie, szkoda tylko ze nie pamietam FAoD na tyle dobrze, zeby docenic ilosc zmian :] [...]


Czy docenisz to nie wiem, natomiast zmiany sa na tyle daleko posuniete*, ze zauwazysz je z pewnoscia. ;]

*Pomijajac Keldor City, na ktorego modyfikacje nie mialem pomyslu - a przeciez nie ma sensu zmieniac czegos tylko po to, aby to koniecznie zmienic, right? To ma nie tylko wygladac, ale i byc grywalne.

Cytuj
[...] Dobrze, ze cos sie jednak dzieje na tej "scenie", oby tak dalej.


Dlaczego w cudzyslowiu?


---

Ktora klepsydra lepsza? Oryginalna czy moja?





dizzy9

  • strusie jajo
  • ****
  • Wiadomości: 905
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
Re: TFAoD \'91 - wersja green ;)
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 10, 2008, 13:18:51 »
Zdecydowanie wolalbym twoja.
A tutaj ciekawostka,w wersji RED:
http://www.zshare.net/download/13394277a9540c26/

Fan_Dizzy

  • aspirant
  • *
  • Wiadomości: 66
  • Płeć: Mężczyzna
Re: TFAoD \'91 - wersja green ;)
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 10, 2008, 14:56:47 »
eee :-/... co to ma byc ? ten dzwiek jest taki sobie... wole oryginalna wersje