Autor Wątek: Wonderland Dizzy!  (Przeczytany 6104 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dizzy9

  • strusie jajo
  • ****
  • Wiadomości: 903
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
Wonderland Dizzy!
« dnia: PaĽdziernik 25, 2015, 00:53:29 »
Siemacie!
Piszę do was z Anglii, z Eventu "Let's Go Dizzy!" na który ściągneli mnie bracia Oliver!
Pragnę powiadomić, iż po około 4 miesiącach pracy, gra WonderLand Dizzy została prawidłowo ukończona i wydana.
Co? To jeszcze nic nie wiecie? Tutaj możecie zobaczyć całą historię:
Historia odnalezienia i wydania WonderLand Dizzy.
Zagrać w grę można na:
www.wonderlanddizzy.com
Jeśli ukończycie grę w trybie Klasycznym, to na końcu powinien się pojawić napis #IBEATDIZZY. Należy mu zrobic fotkę i wstawić na facebook lub twitter z #IBEATDIZZY żeby mieć szansę na wygranie torby z gadżetami.
Wspomnę jeszcze że jest to Pierwsza OFICJALNA gra Dizzy z językiem polskim do wyboru :)
Chciałbym napisać jeszcze wiecej, ale jutro mam samolot do domu i musze już iść spać.
Ale podsumuję tylko tak:
BEST DAY EVER!:D

nowa_era

  • jajo przepiórcze
  • **
  • Wiadomości: 193
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forumowy detektyw ;D
Odp: Wonderland Dizzy!
« Odpowiedź #1 dnia: PaĽdziernik 25, 2015, 03:09:45 »
Jest 3 w nocy(no, na moich zegarkach 4 bo jestem leniem i nie przestawiam) a ja właśnie ukończyłem grę, pełen szacun dla Dizzyego9 za wkład pracy jaki włożył w skompilowanie tego kodu, czekamy na więcej ;) Myślę, że jest to też dobra okazja na niusa na stronie głównej. MrDarku - do dzieła! :)
Kupie gry na: Atari 2600, Philips Videopac G7000, SMS, SMD, NES, SNES i inne starocie

GG:8850255

DiDzej zrob dobre Tyfy-Tyfy :D

mrdarek

  • YaBB Administrator
  • SUPER JAJO!
  • *****
  • Wiadomości: 2467
  • Płeć: Mężczyzna
  • :)
    • Świat Dizzy
Odp: Wonderland Dizzy!
« Odpowiedź #2 dnia: PaĽdziernik 25, 2015, 12:20:54 »
A skąd tam  dizzy9 się znalazł na tym ewencie. Ja też chcę mieć takie znajomości! OK już gram - jak zagram podzielę się wrażeniami.
OK zagrałem - to taki magicland na NES - z pozmienianymi przedmiotami i nieco innymi lokacjami :)
Język polski to wielkie wyróżnienie - dzięki dla dizzy9, że się przy tym upierał :)
przydałaby mi się solucja, abym mógł szybko grę przejść i opisać na www
ciekawe czy mogę zamieścić rom na www, ale zakładam, że tak, skoro jest free download z oryginalnej strony
hmmm - to już nie te lata, że chciało mi się składać screen po screenie aby zrobić mapkę gry...
nie zauważyłem sposobu na przełączanie się w trakcie gry pomiedzy Dizzy a Daisy. Następuje auto-przełączenie w momencie utraty życia. Szkoda - bez tej opcji rozdzielenie postaci jest dla mnie mało użyteczne. Np. nie można się przełączyć na Daisy aby przyniosła potrzebny przedmiot Dizzy'emu (zakładając, że obie postacie mają swoją niezależną kieszeń).
Gratulacje dla dizzy9 :). Za pracę, wiedzę, za wyróżnienie spotkaniem z braćmi Olivier :)
« Ostatnia zmiana: PaĽdziernik 25, 2015, 13:23:16 wysłana przez mrdarek »
...przeciez sie nie rozdwoje...

dizzy9

  • strusie jajo
  • ****
  • Wiadomości: 903
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
Odp: Wonderland Dizzy!
« Odpowiedź #3 dnia: PaĽdziernik 26, 2015, 01:15:40 »
@Reset
3 w nocy, hardkor  ;D

@Darek
ROM można zamieścić na stronie, nie ma problemu. Byłoby też miało jakbyś gdzieś na stronie downloadu zapodał link do www.wonderlanddizzy.com Myślałem że ROM miał się pojawić dopiero po konkursie, ale jak widać, to już jest.
Solucję zaraz Ci podeślę przez pw. Mapkę wiem że już bracia zrobili bo mi pokazywali, jutro napiszę i przypomnę by opublikowali(chyba ze mają jakiś inny plan co do mapy).
Nie da się przełączać między postaciami, ale zmiana następuje gdy Dizzy\Daisy jest oszołomiony\a. Można to wywołać przy upadku z dużej wysokości lub przy dotknięciu ryby\kropli.

Dzięki :)
« Ostatnia zmiana: PaĽdziernik 26, 2015, 14:09:48 wysłana przez dizzy9 »

rob3rt

  • aspirant
  • *
  • Wiadomości: 85
  • Płeć: Mężczyzna
  • www.kunio.pl
Odp: Wonderland Dizzy!
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 05, 2015, 13:13:25 »
Dawno mnie tu nie było :) Wonderland to idealna okazja by tu na chwilę wpaść. Po pierwsze: należą się podziękowania i gratulacje dla dizzy9 za dokończenie gry i zaaplikowanie języka polskiego! Mimo bardzo przeciętnego gameplay'u świetnie spędziłem przy niej 2 godziny (pierwszy raz w trybie łatwym, drugi w normalnym). Żadnego Dizzyego nie ruszałem od czasów tego wydanego na smartfony, a tu... magia dzieciństwa wróciła ;)

Jeszcze raz: dobra robota! :)
WWW.KUNIO.PL

nowa_era

  • jajo przepiórcze
  • **
  • Wiadomości: 193
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forumowy detektyw ;D
Odp: Wonderland Dizzy!
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 05, 2015, 21:48:04 »
Apropo torby z gadżetami o której wspominał D9 na samym początku, właśnie dziś dotarła do mnie przesyłka z Dizzy gadżetami, sam do końca sobie nie wierze, nigdy tak naprawdę niczego nie wygrałem ;)

Kupie gry na: Atari 2600, Philips Videopac G7000, SMS, SMD, NES, SNES i inne starocie

GG:8850255

DiDzej zrob dobre Tyfy-Tyfy :D

Micrus

  • jajo kurze
  • ***
  • Wiadomości: 373
  • Płeć: Mężczyzna
  • AKA ArmaCoder
    • WinGDGEdit Homepage
Odp: Wonderland Dizzy!
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 06, 2015, 10:30:18 »
Wow, rzeczy wyglądają niesamowicie. :) Ten kubek z Wonderland Dizzy wygląda szczególnie fajnie, sam bym takim nie pogardził. A te dziwne cosie ze Skysaga to jakieś kupony? Anywayz, gratulacje. :D

rob3rt

  • aspirant
  • *
  • Wiadomości: 85
  • Płeć: Mężczyzna
  • www.kunio.pl
Odp: Wonderland Dizzy!
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 06, 2015, 10:33:33 »
Kubek z Dizzy!!!! Prześliczny! A i przypinka z Dizzym z tFAoD... zazdrość! :D
WWW.KUNIO.PL

dizzy9

  • strusie jajo
  • ****
  • Wiadomości: 903
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
Odp: Wonderland Dizzy!
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 07, 2015, 13:49:46 »
Podpowiem tylko że do końca roku można jeszcze wygrać taki zestaw. Wystarczy tylko przejść grę w trybie Klasycznym i wrzucić screenshota z czasem ukończenia który się pojawia po napisach końcowych na facebook lub twittera z #IBEATDIZZY. Są jeszcze 2 kategorie, w pierwszej zostanie wylosowanych 10 osób z puli wszystkich osób które wrzuciły screena. W drugiej osoba z najkrótszym czasem ukończenia (liczonym z poziomu gry) dostanie taki zestaw+Zegar Wonderland Dizzy. Takich zegarów jest tylko 10. Co ciekawe, łatwiej jest wygrać w kategorii drugiej-najszybszy czas jaki widziałem to chyba 23 minuty, a mój jaki dałem radę osiągnąć to 13 minut i 20 sekund wiec te 20 minut spokojnie da się pobić.... ;)

Berion

  • jajo kurze
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
  • Missing Bytes
Odp: Wonderland Dizzy!
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 27, 2015, 11:31:25 »
Planujesz jeszcze pracę nad grą? Wczoraj pograłem i muszę powiedzieć, że zaraz po FAoD jest to najlepsza dizzy'ówka na NES. Niezła grafika, niezły dobór palet, trochę dziwny port Magicland Dizzy z Amiga/PC, ale jak najbardziej strawny. Został mi jeszcze Dozy i kupa przedmiotów diabli wiedzą do czego.

[spoiler]
Dałem wiedźmie kota, czy ona oczekuje pochodni pod garnek, a do gara liści i jabłko jak w protoplaście? Jeśli tak to coś nie działa, nie chce wziąć. ;p
[/spoiler]

Wersja podobno final, którą mi podesłałeś (i na tej grałem):
CRC32: 01C9DEB5
MD5: BE73A24DF6D763CD52D7DEF4FD297C9C

A na yolkfolku jest z kolei taka, też niby fajnal:
CRC32: 62C97C6C
MD5: CE505D513F37D2567AA36363CA7DD467

To która jest ostateczna? I znowu mnie to wkurza... Błagam, numeruj buildy, wersje, cokolwiek! Wtedy byłoby jasne, że "wldfinal10.nes" jest nowszy od "wldfinal09.nes". :P


W tym co mam znalazłem takie o to bugi:
  • Muzyka po przejściu z ekranu tytułowego nachodzi na grę przez kilka sekund (być może to burak emulatora FCEUX v2.2.2).
  • Opóźnienia po wciśnięciu "START".
  • Brak blokerów nad chmurą przy zamku, Dizzy może się zablokować po wskoczeniu na dach.
  • Po wejściu w kolizję z kroplą lub spadając z chmury i zaczepiając o coś odbierające życie, Dizzy'iemu zakołuje się we łbie w powietrzu (a powinien wówczas także spać w pionie).
  • Trzymając Holy Water i wskakując na ducha, po scence, gra nie pamięta fizyki skoku i Dizzy spada pionowo do wody jeśli kontakt miał miejsce dalej niż liść.
  • Po rozbiegnięciu się na pełną prędkość i wylądowaniu na lilii wodnej, gra zalicza zgon Dizzy'iemu.
  • Po zeskoczeniu z miotły w okolicach fioletowego zamku, problemy z przejściem pomiędzy ekranami (brakuje blokera uniemożliwiającego wlecenie w ten obszar miotłą).
  • Od czasu pierwszego użycia wajchy od krat w zamku, zawsze po wejściu na ekran z nimi od prawej strony, są otwarte i opadają (gracz marnuje czas na odczekanie na to).

A takie mam propozycje:
  • Przydało by się aby trzymając przycisk "A" lub "strzałkę w górę", Dizzy cały czas skakał. Przydatne na chmurach do oglądania otoczenia i zastanawiania się co dalej - ciągłe wciskanie jest męczące, przydatne także w studni aby wyjść z niej bez ryzyka śmierci (gracz by trzymał w górę i przy następnym cyklu dodał tylko kierunek - obecnie trzeba najpierw dać kierunek i dopiero dodać do niego skok).
  • Proponowałbym zwiększyć wysokość z której może Dizzy spaść.
  • Pod portalem w Monolicie proponuję dać kafel trawy z pod drzewa (portal nie będzie się tak odznaczać jak teraz).
« Ostatnia zmiana: Listopad 27, 2015, 11:36:14 wysłana przez Berion »

dizzy9

  • strusie jajo
  • ****
  • Wiadomości: 903
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
Odp: Wonderland Dizzy!
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 27, 2015, 22:07:21 »
Cytuj
Planujesz jeszcze pracę nad grą?
I tak i nie. Tak, bo poprawiłem kilka rzeczy od premiery, ale też nie, bo bracia nie chcą żeby były jakieś aktualizacje zanim zostaną wyprodukowane cartridge (ROM już został posłany przez nich do osób robiących carty). Weszła tylko jedna aktualizacja pomiędzy premierą a posłaniem ROMu.
Cytuj
To która jest ostateczna? I znowu mnie to wkurza... Błagam, numeruj buildy, wersje, cokolwiek! Wtedy byłoby jasne, że "wldfinal10.nes" jest nowszy od "wldfinal09.nes".
Ja numeruje wersje. Ostatnia wersja na moim dropie to "Wonderland 31112015", ale ja nie jestem adminem yolkfolk.com :P Jaką nazwę czy wersje (bo mam na dropie też i stare wersje) sobie wrzuci na stronę to jego sprawa.
Cytuj
Muzyka po przejściu z ekranu tytułowego nachodzi na grę przez kilka sekund (być może to burak emulatora FCEUX v2.2.2).
Nachodzi efekt dźwiękowy (kanał Square 2) z muzyki z title, bracia kazali mi to zostawić bo brzmi jak dobre intro.
Cytuj
Opóźnienia po wciśnięciu "START".
Tak było w oryginale, ja miałem tylko poprawić bugi i wprowadzić zmiany sugerowane przez braci, wiele moich propozycji odrzucili.
Cytuj
Brak blokerów nad chmurą przy zamku, Dizzy może się zablokować po wskoczeniu na dach.
Wiem :D Tak też było z jaskinią, ale bracia kazali nie zaprzątać sobie zamkiem głowy.
Cytuj
Po wejściu w kolizję z kroplą lub spadając z chmury i zaczepiając o coś odbierające życie, Dizzy'iemu zakołuje się we łbie w powietrzu (a powinien wówczas także spać w pionie).
Nie wiem, nigdy mnie to nie spotkało, nie dostałem takich raportów o takim błędzie i teraz sprawdzając też nie udało mi się odtworzyć.
Poza tym, gdzie się to dzieje? Jedyne rzeczy odbierające życie to karciani strażnicy, woda, opadająca brama i lawa, nic nie pasuje do opisanego problemu.
Cytuj
Trzymając Holy Water i wskakując na ducha, po scence, gra nie pamięta fizyki skoku i Dizzy spada pionowo do wody jeśli kontakt miał miejsce dalej niż liść.
Gra zapamiętuje, ale na trybie klasycznym kasuje fizykę. Jest to jedna z różnic między trybem Klasycznym a trybem Łatwym.
Cytuj
Po rozbiegnięciu się na pełną prędkość i wylądowaniu na lilii wodnej, gra zalicza zgon Dizzy'iemu.
Tu także nie miałem problemów, nigdy. Coś Ci się przywidziało :P
Cytuj
Po zeskoczeniu z miotły w okolicach fioletowego zamku, problemy z przejściem pomiędzy ekranami (brakuje blokera uniemożliwiającego wlecenie w ten obszar miotłą).
Przecież miotłą się nie da lecieć w okolicach zamku. Najdalej jak możesz dolecieć to Mistyczny monolit.
Cytuj
Od czasu pierwszego użycia wajchy od krat w zamku, zawsze po wejściu na ekran z nimi od prawej strony, są otwarte i opadają (gracz marnuje czas na odczekanie na to).
No to gracz ma pecha. Dla mnie to jednak zawsze był plus, bo wychodząc z zamku otwierasz kratę, i jak idziesz spowrotem do zamku to spokojnie pod nią przejdziesz a ona się zamknie zanim pójdziesz na kolejny ekran w prawo (wgłąb zamku).

Dizzy nie będzie skakał trzymając guzik A\strzałkę w górę. Taka była decyzja braci.
Dizzy nie będzie miał wyższego limitu wysokości z którego można spaść. Zobacz linię wyżej czemu.

Wiem, ze niektóre rzeczy można by poprawić, ale to jest gra Braci Oliver, nie moja i muszę o wszystkim dawać znać, a jeśli czegoś nie chcą w  grze, to tego nie będzie.

Berion

  • jajo kurze
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
  • Missing Bytes
Odp: Wonderland Dizzy!
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 28, 2015, 13:54:25 »
A no tak, to ma sens - żeby potem Ci z cartami nie czuli się oszukani.

Jeśli sam numerujesz to w porządku. Bałem się, że jest chaos i że mam jakąś kaleką wersję. ;p

Cytuj
Wiem, ze niektóre rzeczy można by poprawić, ale to jest gra Braci Oliver, nie moja i muszę o wszystkim dawać znać, a jeśli czegoś nie chcą w  grze, to tego nie będzie.

Myślałem, że Olivierowie po prostu przekazali Ci kod pod opiekę i że to Ciebie można za to dźgać nożem w plecy. ;d Nie sądziłem, że z każdą zmianą musisz się meldować i pytać o pozwolenie.

Cytuj
Nie wiem, nigdy mnie to nie spotkało, nie dostałem takich raportów o takim błędzie

Bug jest w stu procentach odtwarzalny, wystarczy się czymś zabić w powietrzu i Dizzy już tam zostanie do końca animacji.

Cytuj
Gra zapamiętuje, ale na trybie klasycznym kasuje fizykę. Jest to jedna z różnic między trybem Klasycznym a trybem Łatwym.

Moim zdaniem to jest bezsens.

Cytuj
Tu także nie miałem problemów, nigdy. Coś Ci się przywidziało

To również jest w 100% odtwarzalne.

Cytuj
Przecież miotłą się nie da lecieć w okolicach zamku.

Ale można zeskoczyć Dizzym na chmurę, po której można się tam dostać (zamek graniczy z wulkanem bo tak jak w innych częściach, tak i tutaj świat się zapętla mimo że w tej wersji gracz teoretycznie tego nie powinien doświadczyć ;)).

Cytuj
No to gracz ma pecha. Dla mnie to jednak zawsze był plus, bo wychodząc z zamku otwierasz kratę, i jak idziesz spowrotem do zamku to spokojnie pod nią przejdziesz a ona się zamknie zanim pójdziesz na kolejny ekran w prawo (wgłąb zamku).

Jak jesteś rozpędzony to zdążysz i faktycznie miało by to sens gdyby nie działało tylko z prawej strony... ale także z lewej.

Miras

  • Projektant gier i grafik
  • SUPER JAJO!
  • *****
  • Wiadomości: 1186
  • Płeć: Mężczyzna
  • Oldschool member!
    • Projektowanie graficzne, projektowanie stron www, grafika komputerowa
Odp: Wonderland Dizzy!
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 14, 2015, 01:42:18 »
Cześć wszystkim

Czasem powracam na to forum zerknąć na rozwój sytuacji, dotąd panowała tutaj cisza i brak nowych wieści ze Świata Dizzy a tu nagle
takie miłe zaskoczenie. :)

Radość człowieka dopada gdy czyta takie newsy. Wonderland Dizzy to z pewnością gra o której krążyły legendy i ciekawostki.
Próbowano ją odtworzyć, jakby mogła wyglądać. Gra działała na wyobraźnię ale kod źródłowy gry był zawsze zagadką.

W końcu została odnaleziona i wydana a to dzięki Braciom Olivier i Dizzy9, bo to On podjąwszy się wyzwania skompilował kod. :)
Wielkie gratulacje ! To pokazuje, że mamy wielkich fanów na polskiej scenie  8).

Bracia Olivier wciąż mają sentyment do swojej postaci i zaskakują nas kolejnymi grami (ostatnia na Androida) ale to archaiczne znalezisko myślę, że ucieszyło starych fanów, którzy zaspokoili swoją nienasyconą wyobraźnię, chęcią poznania gry Wonderland Dizzy.


PS. Mrdarku, Firemark prosił o odblokowanie jego konta na Forum. Obiecał, że się poprawi i będzie zdyscyplinowany. ;) Zresztą kto by obrażał tyle czasu :).
« Ostatnia zmiana: Grudzień 14, 2015, 02:02:44 wysłana przez Miras »

firemark-

  • aspirant
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Dizzy Fan!
Odp: Wonderland Dizzy!
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 15, 2015, 00:53:51 »
Hej :D
Dowiedziałem się przez przypadek na youtube o tym co zrobiłeś. Kawał dobrej roboty.
Nawet ci zazdroszczę, bo zrobiłeś coś awesome, na skalę światową wśród starych wyjadaczy i samych twórców Dizzego. Być może, nigdy nie osiągnę takiego zaszczytu na podobną skalę :-)
I w sumie dopiero człowiek widzi jaki głupi był gdy odchodził w forum :P

Miras

  • Projektant gier i grafik
  • SUPER JAJO!
  • *****
  • Wiadomości: 1186
  • Płeć: Mężczyzna
  • Oldschool member!
    • Projektowanie graficzne, projektowanie stron www, grafika komputerowa
Odp: Wonderland Dizzy!
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 04, 2016, 19:30:17 »
Cytuj
Nawet ci zazdroszczę, bo zrobiłeś coś awesome, na skalę światową wśród starych wyjadaczy i samych twórców Dizzego. Być może, nigdy nie osiągnę takiego zaszczytu na podobną skalę :-)
I w sumie dopiero człowiek widzi jaki głupi był gdy odchodził w forum :P

To Mojrzeszu z krainy ognia, czas na realizację Dragons 3 ;) IMO ja też szykuję niespodziankę  ale powiem o niej wkrótce.