Ostatnie wiadomości

Strony: 1 ... 8 9 [10]
91
Jeszcze więcej Dizzy / VIDEO --> unboxing kilku gier Dizzy + NÓWKA FAOD!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Alan_US dnia Grudzień 14, 2015, 11:56:06 »
Siema.
Dostałem swoje precjoza, nie mogłem poczekać do gwiazdki.... więc z tej okazji nagrałem mały unboxing. Na gwiazdkę rozpakuję nówkę pegasusa, za którą przez 5 miesięcy przesiadywałem na OLXach i allegrach wszelakich. Jeszcze nie sprawdzałem czy wszystkie kasety i kartridże działają. Sorry za mój fatalny akcent, ale już dawno nie używałem angl.

https://www.youtube.com/watch?v=sNAw7ZIqPP8

Najbardziej cieszę się z nówki FAOD, która na ebayu figuruje za 350 dolarów. Mi udało się kupić za... o jedno zero mniej ;).
92
Polak Potrafi !!! / Odp: Grafika Dizzy2
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Alan_US dnia Grudzień 14, 2015, 11:47:03 »
No dobra, wrzucam na deser jeszcze to:



Tym razem to konkretna scena z FAOD. Kto zgadnie, które to konkretnie miejsce z gry?
93
Jeszcze więcej Dizzy / Odp: Kupię pudełkową wersję FAOD lub sam cart
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Miras dnia Grudzień 14, 2015, 02:40:13 »
Cytuj
P.S. Wiem, że oprócz powyższych przykładów faod, istnieje również inny cart, z obrazkiem dokładnie jak na pudełku. Musi istnieć, bo jako dzieciak kiedyś wypożyczyłem taki z osiedlowej wypożyczalni kaset video, w której były też carty (przetrzymując go z soboty do poniedziałku, bo w niedziele było zamknięte, więc wysępili ode mnie więcej za przetrzymanie faod, ha!)

Pamiętam ten kartridż z Fantastic Dizzy. Sam dawniej miałem pożyczony na weekend od koleżanki, po czym musiałem go oddać ze łzą w oku, bo gra bardzo mnie wciągła :).  Na moim osiedlu istniała bardziej "wypożyczalnia pantoflowa". Kto miał kartridże, wymieniał się najpierw tytułami a potem grą.

Niestety targowiska miały to do siebie, że żadnych kartridżów z BIC-a nie można było dostać. Swojego Faod zdobyłem na złotej piątce.
94
Świat jest jajowaty!!! / Odp: Wspomnienia i historia forum
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Miras dnia Grudzień 14, 2015, 02:26:27 »
Minęło i to bardzo wiele lat. Pamiętam, podobnie jak wielu forumowiczów początki tego forum. Internet był dostępny tylko na modem lub w kawiarenkach internetowych. Ja jako młody dzieciak korzystałem z takiej kawiarenki aby tylko móc dostać się na swoje ulubione forum Dizzy i podyskutować z bractwem !

Czasy znacznie się zmieniły, jesteśmy w większości już dorosłymi ludźmi a internet jest dostępny niemal wszędzie, natomiast sentyment do gry jest wciąż ten sam. Wspomnienia gier na Nintendo, filmy z drużyną A i mcGyver, salony gier i wideoteki z filmami na VHS. To niezapomniane lata 90-te, które pamiętamy.

Facebook i inne nowe media zastąpiły tradycyjne fora, gdzie każdy z każdym mógł sensownie porozmawiać o swoim hobby.
Dla mnie były to gry video i Pegazus, później pojawiła się fascynacja projektowaniem gier i tak się wszystko zaczęło, wspólne dyskusje, wymiana zdań, zaangażowanie i grono osób, dzięki którym to wszystko funkcjonowało i działa do dziś.

Cieszę się, że Szanowny Pan Darek nadal utrzymuje tą stronę i to jemu należą się podziękowania.  ;)







95
Newsy z Świata Dizzy / Odp: Wonderland Dizzy!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Miras dnia Grudzień 14, 2015, 01:42:18 »
Cześć wszystkim

Czasem powracam na to forum zerknąć na rozwój sytuacji, dotąd panowała tutaj cisza i brak nowych wieści ze Świata Dizzy a tu nagle
takie miłe zaskoczenie. :)

Radość człowieka dopada gdy czyta takie newsy. Wonderland Dizzy to z pewnością gra o której krążyły legendy i ciekawostki.
Próbowano ją odtworzyć, jakby mogła wyglądać. Gra działała na wyobraźnię ale kod źródłowy gry był zawsze zagadką.

W końcu została odnaleziona i wydana a to dzięki Braciom Olivier i Dizzy9, bo to On podjąwszy się wyzwania skompilował kod. :)
Wielkie gratulacje ! To pokazuje, że mamy wielkich fanów na polskiej scenie  8).

Bracia Olivier wciąż mają sentyment do swojej postaci i zaskakują nas kolejnymi grami (ostatnia na Androida) ale to archaiczne znalezisko myślę, że ucieszyło starych fanów, którzy zaspokoili swoją nienasyconą wyobraźnię, chęcią poznania gry Wonderland Dizzy.


PS. Mrdarku, Firemark prosił o odblokowanie jego konta na Forum. Obiecał, że się poprawi i będzie zdyscyplinowany. ;) Zresztą kto by obrażał tyle czasu :).
96
Newsy z Świata Dizzy / Odp: Wonderland Dizzy!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Berion dnia Listopad 28, 2015, 13:54:25 »
A no tak, to ma sens - żeby potem Ci z cartami nie czuli się oszukani.

Jeśli sam numerujesz to w porządku. Bałem się, że jest chaos i że mam jakąś kaleką wersję. ;p

Cytuj
Wiem, ze niektóre rzeczy można by poprawić, ale to jest gra Braci Oliver, nie moja i muszę o wszystkim dawać znać, a jeśli czegoś nie chcą w  grze, to tego nie będzie.

Myślałem, że Olivierowie po prostu przekazali Ci kod pod opiekę i że to Ciebie można za to dźgać nożem w plecy. ;d Nie sądziłem, że z każdą zmianą musisz się meldować i pytać o pozwolenie.

Cytuj
Nie wiem, nigdy mnie to nie spotkało, nie dostałem takich raportów o takim błędzie

Bug jest w stu procentach odtwarzalny, wystarczy się czymś zabić w powietrzu i Dizzy już tam zostanie do końca animacji.

Cytuj
Gra zapamiętuje, ale na trybie klasycznym kasuje fizykę. Jest to jedna z różnic między trybem Klasycznym a trybem Łatwym.

Moim zdaniem to jest bezsens.

Cytuj
Tu także nie miałem problemów, nigdy. Coś Ci się przywidziało

To również jest w 100% odtwarzalne.

Cytuj
Przecież miotłą się nie da lecieć w okolicach zamku.

Ale można zeskoczyć Dizzym na chmurę, po której można się tam dostać (zamek graniczy z wulkanem bo tak jak w innych częściach, tak i tutaj świat się zapętla mimo że w tej wersji gracz teoretycznie tego nie powinien doświadczyć ;)).

Cytuj
No to gracz ma pecha. Dla mnie to jednak zawsze był plus, bo wychodząc z zamku otwierasz kratę, i jak idziesz spowrotem do zamku to spokojnie pod nią przejdziesz a ona się zamknie zanim pójdziesz na kolejny ekran w prawo (wgłąb zamku).

Jak jesteś rozpędzony to zdążysz i faktycznie miało by to sens gdyby nie działało tylko z prawej strony... ale także z lewej.
97
Newsy z Świata Dizzy / Odp: Wonderland Dizzy!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez dizzy9 dnia Listopad 27, 2015, 22:07:21 »
Cytuj
Planujesz jeszcze pracę nad grą?
I tak i nie. Tak, bo poprawiłem kilka rzeczy od premiery, ale też nie, bo bracia nie chcą żeby były jakieś aktualizacje zanim zostaną wyprodukowane cartridge (ROM już został posłany przez nich do osób robiących carty). Weszła tylko jedna aktualizacja pomiędzy premierą a posłaniem ROMu.
Cytuj
To która jest ostateczna? I znowu mnie to wkurza... Błagam, numeruj buildy, wersje, cokolwiek! Wtedy byłoby jasne, że "wldfinal10.nes" jest nowszy od "wldfinal09.nes".
Ja numeruje wersje. Ostatnia wersja na moim dropie to "Wonderland 31112015", ale ja nie jestem adminem yolkfolk.com :P Jaką nazwę czy wersje (bo mam na dropie też i stare wersje) sobie wrzuci na stronę to jego sprawa.
Cytuj
Muzyka po przejściu z ekranu tytułowego nachodzi na grę przez kilka sekund (być może to burak emulatora FCEUX v2.2.2).
Nachodzi efekt dźwiękowy (kanał Square 2) z muzyki z title, bracia kazali mi to zostawić bo brzmi jak dobre intro.
Cytuj
Opóźnienia po wciśnięciu "START".
Tak było w oryginale, ja miałem tylko poprawić bugi i wprowadzić zmiany sugerowane przez braci, wiele moich propozycji odrzucili.
Cytuj
Brak blokerów nad chmurą przy zamku, Dizzy może się zablokować po wskoczeniu na dach.
Wiem :D Tak też było z jaskinią, ale bracia kazali nie zaprzątać sobie zamkiem głowy.
Cytuj
Po wejściu w kolizję z kroplą lub spadając z chmury i zaczepiając o coś odbierające życie, Dizzy'iemu zakołuje się we łbie w powietrzu (a powinien wówczas także spać w pionie).
Nie wiem, nigdy mnie to nie spotkało, nie dostałem takich raportów o takim błędzie i teraz sprawdzając też nie udało mi się odtworzyć.
Poza tym, gdzie się to dzieje? Jedyne rzeczy odbierające życie to karciani strażnicy, woda, opadająca brama i lawa, nic nie pasuje do opisanego problemu.
Cytuj
Trzymając Holy Water i wskakując na ducha, po scence, gra nie pamięta fizyki skoku i Dizzy spada pionowo do wody jeśli kontakt miał miejsce dalej niż liść.
Gra zapamiętuje, ale na trybie klasycznym kasuje fizykę. Jest to jedna z różnic między trybem Klasycznym a trybem Łatwym.
Cytuj
Po rozbiegnięciu się na pełną prędkość i wylądowaniu na lilii wodnej, gra zalicza zgon Dizzy'iemu.
Tu także nie miałem problemów, nigdy. Coś Ci się przywidziało :P
Cytuj
Po zeskoczeniu z miotły w okolicach fioletowego zamku, problemy z przejściem pomiędzy ekranami (brakuje blokera uniemożliwiającego wlecenie w ten obszar miotłą).
Przecież miotłą się nie da lecieć w okolicach zamku. Najdalej jak możesz dolecieć to Mistyczny monolit.
Cytuj
Od czasu pierwszego użycia wajchy od krat w zamku, zawsze po wejściu na ekran z nimi od prawej strony, są otwarte i opadają (gracz marnuje czas na odczekanie na to).
No to gracz ma pecha. Dla mnie to jednak zawsze był plus, bo wychodząc z zamku otwierasz kratę, i jak idziesz spowrotem do zamku to spokojnie pod nią przejdziesz a ona się zamknie zanim pójdziesz na kolejny ekran w prawo (wgłąb zamku).

Dizzy nie będzie skakał trzymając guzik A\strzałkę w górę. Taka była decyzja braci.
Dizzy nie będzie miał wyższego limitu wysokości z którego można spaść. Zobacz linię wyżej czemu.

Wiem, ze niektóre rzeczy można by poprawić, ale to jest gra Braci Oliver, nie moja i muszę o wszystkim dawać znać, a jeśli czegoś nie chcą w  grze, to tego nie będzie.
98
Newsy z Świata Dizzy / Odp: Wonderland Dizzy!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Berion dnia Listopad 27, 2015, 11:31:25 »
Planujesz jeszcze pracę nad grą? Wczoraj pograłem i muszę powiedzieć, że zaraz po FAoD jest to najlepsza dizzy'ówka na NES. Niezła grafika, niezły dobór palet, trochę dziwny port Magicland Dizzy z Amiga/PC, ale jak najbardziej strawny. Został mi jeszcze Dozy i kupa przedmiotów diabli wiedzą do czego.

[spoiler]
Dałem wiedźmie kota, czy ona oczekuje pochodni pod garnek, a do gara liści i jabłko jak w protoplaście? Jeśli tak to coś nie działa, nie chce wziąć. ;p
[/spoiler]

Wersja podobno final, którą mi podesłałeś (i na tej grałem):
CRC32: 01C9DEB5
MD5: BE73A24DF6D763CD52D7DEF4FD297C9C

A na yolkfolku jest z kolei taka, też niby fajnal:
CRC32: 62C97C6C
MD5: CE505D513F37D2567AA36363CA7DD467

To która jest ostateczna? I znowu mnie to wkurza... Błagam, numeruj buildy, wersje, cokolwiek! Wtedy byłoby jasne, że "wldfinal10.nes" jest nowszy od "wldfinal09.nes". :P


W tym co mam znalazłem takie o to bugi:
  • Muzyka po przejściu z ekranu tytułowego nachodzi na grę przez kilka sekund (być może to burak emulatora FCEUX v2.2.2).
  • Opóźnienia po wciśnięciu "START".
  • Brak blokerów nad chmurą przy zamku, Dizzy może się zablokować po wskoczeniu na dach.
  • Po wejściu w kolizję z kroplą lub spadając z chmury i zaczepiając o coś odbierające życie, Dizzy'iemu zakołuje się we łbie w powietrzu (a powinien wówczas także spać w pionie).
  • Trzymając Holy Water i wskakując na ducha, po scence, gra nie pamięta fizyki skoku i Dizzy spada pionowo do wody jeśli kontakt miał miejsce dalej niż liść.
  • Po rozbiegnięciu się na pełną prędkość i wylądowaniu na lilii wodnej, gra zalicza zgon Dizzy'iemu.
  • Po zeskoczeniu z miotły w okolicach fioletowego zamku, problemy z przejściem pomiędzy ekranami (brakuje blokera uniemożliwiającego wlecenie w ten obszar miotłą).
  • Od czasu pierwszego użycia wajchy od krat w zamku, zawsze po wejściu na ekran z nimi od prawej strony, są otwarte i opadają (gracz marnuje czas na odczekanie na to).

A takie mam propozycje:
  • Przydało by się aby trzymając przycisk "A" lub "strzałkę w górę", Dizzy cały czas skakał. Przydatne na chmurach do oglądania otoczenia i zastanawiania się co dalej - ciągłe wciskanie jest męczące, przydatne także w studni aby wyjść z niej bez ryzyka śmierci (gracz by trzymał w górę i przy następnym cyklu dodał tylko kierunek - obecnie trzeba najpierw dać kierunek i dopiero dodać do niego skok).
  • Proponowałbym zwiększyć wysokość z której może Dizzy spaść.
  • Pod portalem w Monolicie proponuję dać kafel trawy z pod drzewa (portal nie będzie się tak odznaczać jak teraz).
99
Newsy z Świata Dizzy / Odp: Wonderland Dizzy!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez dizzy9 dnia Listopad 07, 2015, 13:49:46 »
Podpowiem tylko że do końca roku można jeszcze wygrać taki zestaw. Wystarczy tylko przejść grę w trybie Klasycznym i wrzucić screenshota z czasem ukończenia który się pojawia po napisach końcowych na facebook lub twittera z #IBEATDIZZY. Są jeszcze 2 kategorie, w pierwszej zostanie wylosowanych 10 osób z puli wszystkich osób które wrzuciły screena. W drugiej osoba z najkrótszym czasem ukończenia (liczonym z poziomu gry) dostanie taki zestaw+Zegar Wonderland Dizzy. Takich zegarów jest tylko 10. Co ciekawe, łatwiej jest wygrać w kategorii drugiej-najszybszy czas jaki widziałem to chyba 23 minuty, a mój jaki dałem radę osiągnąć to 13 minut i 20 sekund wiec te 20 minut spokojnie da się pobić.... ;)
100
Newsy z Świata Dizzy / Odp: Wonderland Dizzy!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez rob3rt dnia Listopad 06, 2015, 10:33:33 »
Kubek z Dizzy!!!! Prześliczny! A i przypinka z Dizzym z tFAoD... zazdrość! :D
Strony: 1 ... 8 9 [10]