Autor Wątek: Ograniczenia strony  (Przeczytany 739 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mrdarek

  • YaBB Administrator
  • SUPER JAJO!
  • *****
  • Wiadomości: 2467
  • Płeć: Mężczyzna
  • :)
    • Świat Dizzy
Ograniczenia strony
« dnia: Maj 07, 2018, 21:38:24 »
Niestety z braku czasu musiałem ograniczyć działanie strony. Pozostawiłem forum. Mam nadzieję, że będzie ono źródłem informacji i np. linków do ważniejszch plików unikalnych dla tej strony (pliki mogę podesłać o ile ktoś zobowiąże się je utrzymywać na jakiś zewnętrznych plikowniach... - podajcie co chcecie). Mogę tu też skopiować ważniejsze solucje itp.
...przeciez sie nie rozdwoje...

dizzy9

  • strusie jajo
  • ****
  • Wiadomości: 903
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
Odp: Ograniczenia strony
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 07, 2018, 22:50:22 »
Czy problemy są wywołane tylko brakiem czasu czy może jest coś co można zrobić by Ci pomóc przy zarządzaniu stroną?
Z plików z pewnością przydałoby się mieć tłumaczenia gier, solucje, artykuły, komiksy....i (nostagliczne dla mnie) Dymki.

mrdarek

  • YaBB Administrator
  • SUPER JAJO!
  • *****
  • Wiadomości: 2467
  • Płeć: Mężczyzna
  • :)
    • Świat Dizzy
Odp: Ograniczenia strony
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 10, 2018, 20:49:04 »
Hmmm... Wszystkiego tutaj sie nie da wrzucić, może po trochu z czasem...

Stronę muszę ograniczyć bo rzeczywiście jest słabo z czasem. Poza tym jest wiele innych problemów... Strona jest np. pisana w przestarzałych technologiach jak SSI, cgi-bin - obecnie trudno znaleźć wysoki poziom utrzymania strony z takimi technologiami za przyzwoitą cenę. Ceny się bardzo skomercjalizowały, prowadzenie dużych stron nie jest na prywatną kieszeń... Duża strona może łatwo paść - niedziałający download i inne problemy - wiecznie trzeba to doglądać.... Nie mówiąc już o złośliwych osobach np. mialem taką osobę co przez 24 godziny ściągała na okrągło jeden plik po to żebym zbankrutował na transferze.... itp. Walka z tym wszystkim już nie na moje siły. No i latka lecą - nie ten sam wiek kiedy zaczynałem ze stroną....

Pozostaje mi kompromisowe forum. Przydałby się aktywny stały moderator aby wyłapać spam boty - inaczej mam problem akceptować użytkowników - nawet forum jest czasochłonne w współczesnych czasach kiedy jest pełno spambotów i licho wie czego jeszcze.
...przeciez sie nie rozdwoje...

Miras

  • Projektant gier i grafik
  • SUPER JAJO!
  • *****
  • Wiadomości: 1186
  • Płeć: Mężczyzna
  • Oldschool member!
    • Projektowanie graficzne, projektowanie stron www, grafika komputerowa
Odp: Ograniczenia strony
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 22, 2018, 22:03:48 »
Cytuj
Niestety z braku czasu musiałem ograniczyć działanie strony. Pozostawiłem forum.

Szkoda, strony i cennych materiałów. Stronę można zawsze postawić na Wordpress i wrzucić zasoby na jakiś darmowy hosting, np. CBA. Z drugiej strony rozumiem, brak czasu i słaba aktywność.



 :-[ :-[ :-[








« Ostatnia zmiana: Czerwiec 14, 2018, 20:46:35 wysłana przez Miras »

Emu

  • jajo kurze
  • ***
  • Wiadomości: 391
  • Płeć: Kobieta
  • niech Daisy częściej ratuje Dizzy'ego! :)
Odp: Ograniczenia strony
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 02, 2018, 21:47:10 »
Straszna szkoda. Czy nie moglibyście chociaż wysłać mi moich solucji? Ja ich nie zachowywałam na dysku, kasowałam je, kiedy tylko zostały dodane na stronę...

Uzupełnienie: i potrzebuję instrukcji do "Dizzy Underground"... nie zdejmuje się tak po prostu stron, które są czasem JEDYNYMI ŹRÓDŁAMI pewnych materiałów. Wydaje mi się, że opisu do tej gry nie ma nigdzie indziej.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 02, 2018, 23:40:59 wysłana przez Emu »
"Są ludzie, którzy - gdyby nie było to zabronione bądź niemożliwe - wjechaliby samochodem na Kasprowy Wierch albo do Katedry Wawelskiej."

Mateusz11

  • jajo przepiórcze
  • **
  • Wiadomości: 101
  • Dizzy Fan!
Odp: Ograniczenia strony
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 06, 2018, 00:02:15 »

nowa_era

  • jajo przepiórcze
  • **
  • Wiadomości: 193
  • Płeć: Mężczyzna
  • Forumowy detektyw ;D
Odp: Ograniczenia strony
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 07, 2018, 16:01:59 »
Podaję solucję do Dizzy Underground, z braku laku w formie posta.
   
Po wylądowaniu zapoznaj się z tabliczką informacyjną. Podejdź teraz do rakiety i szukaj tak długo aż wydobędziesz kolejno dynamit, młotek i wkrętak. Teraz możesz już wysadzić rakietę dynamitem :). Po wybuchu pojawią się w okolicy dwa małe fragmenty rakiety: biały i niebieski - przydadzą się później, oraz czerwony fragment planszę w prawo. Odłóż w miejscu gdzie stała rakieta młotek i wkrętak i wędruj planszę w prawo. Stań na dużym czerwonym fragmencie, który pozostał z rakiety i zasłania otwór w głąb ziemi i podnieś go. Pamiętaj, że uda Ci się to tylko z pustym menu! Czerwony kawałek upadnie szczęśliwie w taki sposób, że dzięki niemu będziesz mógł wędrować dalej w prawo. Najpierw jednak wróć i zabierz młotek oraz wkrętak.

Na nowej planszy w prawo zobaczysz duży statek kosmiczny. Pooglądaj go - na brak oprogramowania i paliwa w tej chwili nie poradzimy więc może choć skręć go trochę wkrętakiem. Teraz stuknij w niego jeszcze młotkiem, a ze statku wypadnie laserowy pistolet: blaster. Odłóż młotek, a weź blaster. Zabierz też z tej planszy paczkę zapałek oraz monetę [01]. Wróć na planszę startową, gdzie stała kiedyś rakieta, którą wysadziłeś. Przeszukaj trawę aż znajdziesz trawkę oraz monetę [02].

Zejdź z tym wszystkim wreszcie pod ziemię, gdzie zobaczysz Zaksa, z którym możesz sobie pogadać. Ten jak zwykle jest złośliwy i nie chce Cię przepuścić, więc zabierz monetę z kąta [03], połóż w w miejscu gdzie ona była trawkę i na koniec użyj zapałki. Wow - zapach palonej trawy wypędził Zaksa!!! Odłóż niepotrzebną na razie paczkę zapałek.

Wróć teraz na powierzchnię i wędruj cały czas w lewo, aż zobaczysz znajomą mordę Seymoura. Zanim do niego się odezwiesz podnieś białe żelazo. W wyniku rozmowy Seymour obieca Ci pomóc zrobić maskę z żelaza. Na szczęście mamy już białe żelazo więc daj mu go i w menu pojawi się maska. Zmieni się też twarz Dizziego, ale to chyba oczywiste, że w masce wygląda się inaczej. Jeśli nie wziąłeś z tej planszy jeszcze monety [04] to najwyższy czas to zrobić bo idziemy dalej!

Zejdź pod ziemię. Idź tam gdzie drogę uprzednio blokował Zaks. Weź [05] i nieco dalej kilof. Wyczyść windę - zauważ, że obok pojawił się mech, który na razie zostaw (więcej i tak nie uniesiesz!). Zjedź na dół i w lewo. Pogadaj z księciem - ten zorientuje się, że pewnie chciałbyś jego koronę i schowa ją na niedostępnej konstrukcji - chyba nie docenia Dizzy... Odłóż w okolicy kilof i wędrujmy dalej w lewo...

Idąc tak dojdziesz do górniczych chodników - przeszukaj je,a pod płotkiem znajdziesz [06]. Płotek wyrzuć. Na kolejnej planszy chyba dosięgniesz [07]. Gdy już ją masz - ruszaj w dół i na prawo. Zignoruj pustą butelkę, omiń tartak i znajdzisz się na planszy z 3 dziurami. Przeczytaj tabliczkę, wskocz w środkową dziurę, wydobądź [08] i wyjdź dziurą po prawej. Teraz wpadnij w dziurę lewą, ale żeby pozostać na wyższym poziomie skąd zabierz [09].

Poniżej już widać Dozy'ego - odwiedźmy go! Przeczytaj tabliczkę i zabierz stary klucz. Będąc w masce użyj blastera na ściance komory - przedziurawisz ją w ten sposób bezpiecznie. Odłóż niepotrzebną więcej maskę - pogadaj z Dozym (niedużo z tego wyniknie) i... wracaj aż do planszy z księciem.

Weź z sobą kilof, który tu odłożyłeś, przeczytaj tabliczkę i wspinaj się w górę. Po szczęśliwym ominięciu pochodni udaj się w prawo, gdzie pogadaj z bratem. Ten jednak nie jest w humorze bo skończyły mu się bateryjki. Wędruj więc w lewo platformą z barierką. Wkrótce zobaczysz dalsze schody w górę więc nie zastanawiaj się gdzie iść! Wreszcie odnajdziesz dziadka. Pogadaj z nim - potrzebuje biedak lekarstwo - cóż - będziemy szukać... Zabierz jeszcze tylko [10] i wracaj w dół.

Droga tak jakby się kończy, ale od czego kilof. Rozbij skałę i weź [11]. Dalej znajdziesz magiczną lampę - przyda się lecz nie bierz jej w tej chwili bo prawie do końca gry nie pozbędziesz się jej z menu! Jedynym zejściem jest dziura i musisz wejść w nią idąc z prawa na lewo! (więc najpierw musisz ją przeskoczyć z lewa na prawo). Po wylądowaniu rusz w lewo i za chwilę ponownie w górę - do sklepiku! Przeczytaj też tabliczkę po prawej stronie sklepu jeśli chcesz (hi, hi, hi...).

W sklepie nie wydawaj pieniędzy na bzdury jak dodatkowe życie, ale kup bateryjki = [06] monet Ci zostanie. Wróć w dół, zapoznaj się z tabliczką o drodze bez powrotu i... idź prosto w nią! Na dole podnieś monetę [07], przeczytaj jeszcze jedno ostrzeżenie i po prostu otwórz kratę starym kluczem - koniec drogi bez wyjścia! Schodź w dół!

Weź [08] i biegnij ratować Daisy powieszoną za warkocz (brrrr). Po obiecaniu pomocy idź dalej w prawo i nie zapomnij zabrać klatkę przed spadnięciem w znajome okolice. Wracaj powoli w górę. W lokacji tartak pozostaw na razie klatkę. Gdy dojdziesz do księcia przeszukaj okolice u jego stóp, a znajdziesz izotop uran-235, odłóż zaś bateryjki bo do brata skoczymy za chwilę. Wreszcie wyjdź na powierzchnię.

Użyj uranu na statku, a okaże się być on świetnym paliwem. Weź też teraz z tej lokacji młotek. Idź w lewo. Podnieś po drodze błękitną stal. Pogadaj z seymourem a ten podaruje twojemu dziadkowi zioła bittner. Możesz już wracać na dół.

Obok księcia pozostaw młotek, ale zabierz oczywiście bateryjki. Wspinaj się w górę i daj wreszcie Denzilowi bateryjki - ucieszy się na pewno! Wędruj więc do dziadka i daj mu bittner. Ten tak ozdrowieje, że nie będzie potrzebował już swoich okularów więc je zabierz.

Teraz marsz do sklepu - jest po drodze. Gdy masz w kieszeni błękitną stal automatycznie dialog pozwoli Ci na wymianę jej na kawał sera. Kup też za ostatni grosz bilet na metro - pozostanie Ci [00] monet. Zejdź do lokacji tartak. Pozostaw na dole bilet na metro, a weź klatkę.

Skacz z góry drewna odbijając się w górę tuż przed upadkiem na prawo - a z łatwością dostaniesz się do Danny'ego. Porozmawiaj z nim, a domyślisz się, że potrzebuje [okularów], więc mu je daj :). W nagrodę uzyskasz krótszą drogę w górę - jeszcze Ci się ona przyda - ale już teraz skorzystaj z niej, weź z góry młotek i wróć do Danny. Wędruj w prawo i złap Poggie używając klatkę i posiadając w menu kawał sera (eee - taka łatwa zagadka...). Zabierz Poggie w klatce i poduszkę na której wylegiwała się mysz, do lokacji tartak.

Nie, nie odkładaj poduszki - przecież mamy stąd blisko do Dozy - pobiegnij tam i uszczęśliw go! Po powrocie odłóż Poggie w klatce a weź do menu bilet na metro i drogą obok Danny w prawo - dostań się do lokacji ze ruchomymi schodami. W prawym dolnym rogu jest kasownik więc chyba się domyślasz, że trzeba wsunąć weń bilet na metro. Zjedź na dół i spróbuj wjechać z powrotem do góry. W tym momencie powinien rozlec się okrzyk Denzila, któremu padły bateryjki - cóż trzeba będzie mu znów jakieś kupić, ale to potem. Najpierw potrzebujemy pieniędzy, więc zdobądź monetę, do której dostęp jest poprzez schody prowadzące w dół [01]. Gdy już ją masz... zdewastuj dwa razy pod rząd kasownik młotkiem. W ten brutalny sposób już masz [05] co wystarczy Ci na bateryjki, ktore kupimy nieco później.

Nie mamy żadnych przedmiotów, które przydałyby się nam na dole, ale i tak przejdź się w lewo. Odnajdziesz Dylana, który rozpacza z powodu utraty kwiatu, nieco dalej bombę, o której sobie poczytaj tabliczkę. Wreszcie znajdź i zabierz po drodze dwie widoczne monety [07]! Dorę na razie nie odwiedzaj. Wracamy na górę po przedmioty pomocne w rozwiązaniu zagadek w tej okolicy. W drodze powrotnej zabierz ze sobą Poggie w klatce i nieco dalej pustą butelkę (nareszcie, już tyle razy ją mijałeś, że aż dziwne, że nie potłukłeś...). Maszeruj aż do kosmicznego statku i wypuść do niego mysz z jej klatki.

OK - teraz w dół :). Po drodze zabierz paczkę zapałek i mech przy windzie. W pobliżu księcia pozostaw paczkę zapałek i wejdź w górę. Hm - korona. Jej zdobycie jest całkiem proste - nie da się wejść na platformę, na której ukrył ją książę - ale da się wskoczyć z lewa na prawo z planszy powyżej - próbuj do skutku! Gdy wreszcie ją masz i jesteś już na górze idź i pogadaj z Denzilem. I na drugi raz nie kupuj mu chińskich bateryjek! Skocz teraz do doliny dziadka i jeszcze wyżej, gdzie jak się łatwo domyślisz uda Ci się napełnić pustą butelkę. Żeby się nie pogubić masz w menu teraz: mech, koronę i chemikalia.

Skoro już tu jesteś skocz jeszcze do pobliskiego sklepiku. Nie, nie kupuj bateryjek - kup sobie kinder-surprise (najpierw odłóż na chwilę dowolny przedmiot) [zostanie: 05]. Zjedz go od razu a dzięki energii doznasz olśnienia i od tej pory będziesz mógł włączać/wyłączać nowym klawiszem "T" w tryb biegania. Przyda się na długie wędrówki w końcówce gry i na finałową ucieczkę, ale o tym za chwilę. Zabierz to co odłożyłeś (aby kupić jajko-niespodziankę) i idź/biegnij na dół do Dylana.

Skonsultuj z nim do czego służy mech i użyźnij ziemię z prawej strony drzewka i tabliczki. Teraz podlej ją chemikaliami. W rezultacie urośnie taki kwiat-mutant jakiego nawet sam Dylan jeszcze nie widział. Podaruj mu więc go i kolejna osoba z rodzinki stanie się szczęśliwa. Idź dołem w prawo i napełnij ponownie pustą butelkę wodą co da Ci butelkę z wodą oczywiście. Po zwodnych platformach doskocz do Dory. Ta marzy o księciu więc podaruj jej koronę w dowód miłości wysoko urodzonego. Dora aż nazwie Cię bohaterem, gdy dowie się jakim sprytem się wykazałeś, żeby zdobyć koronę! Wróć na "pole uprawne" i podlej je teraz butelką z wodą. Zerwij prześliczny kwiatek, który w tej sytuacji wyrośnie i wraz z pustą butelką maszeruj/biegnij na górę!

Stań przed sklepikiem, który okaże się też być skupem butelek i sprzedaj niepotrzebne więcej szkło za 4 monety [masz: 09]. Za gotówkę kup dysk pilot v1.3 i wreszcie też bateryjki [zostanie: 00]. Nie mamy więcej pieniędzy, ale nie będą już potrzebne... Biegnij do ukochanej. Nie potrafisz jej uratować, ale podaruj jej choć kwiatek. Teraz pędem do Denzila i daj mu też bateryjki. Te okażą się być znacznie lepsze niż ostatnio i brat nareszcie sobie posłucha najnowszych przebojów z walkmana.

Chyba już wszyscy są szczęśliwi więc przypomnij sobie, gdzie leżała magiczna lampa, którą teraz weź i spróbuj użyć (gdziekolwiek). Obudzony dżin spełni Twoje życzenie i przeniesie wszystkich z tej planety na kosmiczny statek. Pozostało zabrać paczkę zapałek, podpalić nimi lont bomby i zwiewać na statek. Podczas ucieczki nie panikuj - pomagaj sobie klawiszem "T": bieg na prostych, a dołki przeskakuj powoli. Po dotarciu na metę użyj dysk pilot, a będziesz uratowany. Wygrałeś. Gratulacje!

Kopiowanie za wyjątkiem tej strony na swój komputer zastrzeżone. Publikacja w Internecie bądź w jakiejkolwiek formie papierowej, lub innej zabroniona. Wszelkie prawa zastrzeżone.
(c) 2004, mrdarek
Kupie gry na: Atari 2600, Philips Videopac G7000, SMS, SMD, NES, SNES i inne starocie

GG:8850255

DiDzej zrob dobre Tyfy-Tyfy :D

Deathwing

  • Global Moderator
  • strusie jajo
  • *****
  • Wiadomości: 673
  • Płeć: Mężczyzna
    • Status GG
    • stoner/space/psychedelic
Odp: Ograniczenia strony
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 14, 2018, 20:38:18 »
To chyba było do przewidzenia... Cała aktywność już dawno przeniosła się na fejsa itp. społecznościówki, a fanowskie strony obumarły. Świat Dizzy i tak przetrwał niesamowicie długo. W sumie fora też przestają mieć rację bytu, co zresztą widać po tym - ludzie zaglądają tu już tylko z sentymentu. Ja sam już nawet nie pamiętam kiedy odpalałem jakąś grę Dizzy, więc ze strony praktycznie od wieków nie korzystałem, ale mimo wszystko szkoda tych wszystkich zgromadzonych tu materiałów i włożonego w nie wysiłku. Solucje itp. można tak naprawdę wrzucić gdziekolwiek, choćby na chomika, z tym jest chyba najmniejszy problem. A co do forum, miałbym co najwyżej taką propozycję, żeby jako alternatywę założyć serwer na Discordzie. Tam nie trzeba użerać się ze spambotami, można wydzielić sobie kanały tematyczne i przede wszystkim, pogadać tak po prostu, w wygodniejszej formie (np. na kanale głosowym, jeśli ktoś lubi). Na jednym community, gdzie siedzę od kilkunastu lat, przeniesienie rozmów na Discorda mocno ożywiło scenę i zwiększyło aktywność. Tutaj efektu na taką skalę raczej by nie było, ale to i tak lepsze niż jeden smętny post na pół roku.
Hocus pocus, busy wizzy, conjure up another Dizzy ;]
http://echoesofdesert.blogspot.com